Äntligen fredag!

Så var det fredag igen och helgen knackar på dörren. Det känns alldeles underbart! :D Jag slipper vakna till klockan imorgon. Hela TVÅ mornar UTAN att klockan ringer 4.45. Det är helglyx det!

Helgen blir väl ganska lugn som vanligt. Det är mycket skidor på tv i helgen och mellan uppehållen ska jag passa på att läsa lite uppsatser. Det brukar fungera superbra när jag har bestämda tider att plugga på. Och förhoppningsvis har jag läst klart alla uppsatser i helgen och jag kan ta det lugnt även nästa vecka, eller det vill säga fram till torsdagen då opponeringen är. Det känns konstigt att jag inte har några tentor hängandes över mig eller något annat som ska göras, för det har varit mer regel än undantag under de två första åren på utbildningen. Hmm, jag har kommit halva detta läsåret och inte en enda omtenta än så länge. Kanske klarar jag mitt mål för detta läsår... ler stort Boken som vi ska ha på nästa kurs är beställd och nästa vecka ska jag införskaffa block och kanske lite nya pennor. Det tycker jag att jag är värd...faktiskt! På fredagen åker jag ju till Stockholmia. Det ska bli riktigt kul att åka ner igen, jag har inte varit nere sedan i början av december.

Och på söndag ska jag hämta mitt alldeles, alldeles egna mumintroll. Äntligen kommer hon tillbaka efter MÅNADER iväg från mig! Okej... Jag kanske överdrev det där med månader, men hon har varit borta från mig i drygt en månad nu, och det är inte för inte att jag har lite abstinens efter henne.

image94
(Bild från
www.kalastips.com)

Jag hoppas att vi hinner ses lite mer under våren än vad vi har gjort under hösten. Jag har inte lång tid kvar här nu och sedan skiljs våra vägar åt, men aldrig ska vi sluta vår vänskap. Hon är den personen jag kan säga precis allt till utan att hon dömer mig. Aldrig har jag haft en sån vän, där jag kan blotta mig totalt. Så en STOR Svea-kram till MIN mumin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback