Nyårslöften

Nytt år, nya förhoppningar och lite av en nystart på resten av mitt liv. Jag gillar nyår, det är så otvunget. Till exempel äter man god mat, inte som på julafton där man äter viss mat bara för att det är tradition. Och enligt min mening är maten på julbordet inte ens god. Nåja, jag ska inte spy mer galla över julhelvetet. Julen är över för denna gång. TACK OCH LOV! Nä, tacka vet jag nyår! Ett litet avstamp till det som komma skall och tid för reflektion över året som har gått. 

Vad hände under 2009? Ja, ganska så mycket. Och vi har haft ett helt underbart år! Mycket roligt och skojigt har hänt under året som har gått. Och ja, jag kan väl erkänna att jag samlar på upplevelser av olika slag och det har tillkommit många under 2009. Jag kan inte riktigt säga vilken som var den bästa, för upplevelserna har varit bra på många olika sätt. 

Idrottsgalan i Globen. En vecka i Jordanien i början av mars. Vilken underbar vecka, ligger absolut i topp av händelser under 2009! Bal på Sofiero Slott i Helsingborg i slutet av mars. Inte illa alls! God mat, bra underhållning och dans till sena natten. Påsken var helt underbar! La golv i Oasen, såg Jeff Dunham i Kista mässan, besökte Vaxholm och grillade på stranden vid Björkviks Brygga.

Maj och juni flöt på utan några större händelser. Midsommar firades ute i skärgården hos Josefa och Sven.

I juli blev vi bostadsrättsinnehavare och projekt kök inleddes. Theresa Andersson på Mose Backe, en av de absoluta höjdpunkterna under 2009! 50 års fest för mamma i slutet av juli. Riktigt trevligt! Augusti inleddes med några dagar tillsammans med Helena och Johan. Vi avverkade Sandhamn, vilken underbar båttur! Björkviks Brygga och Stora Sand för sol och bad. Vi spelade minigolf och åt en lätt lunch på Gålö. Senare under vår semester provade vi på att paddla kajak. Absolut inte sista gången. Tog en långpromenad runt Djurgården och utsikten uppe i Kaknästornet är helt underbar. En tripp över till Åbo avslutades sommaren med och hösten var här.

Och vilken höst! Första veckan i Umeå var omtumlande! Planerna fick snabbt revideras och hösten blev inte alls som jag tänkt mig. Men jag ser positivt på det hursomhelst, livet fick en annan vändning och kanske, kanske leder det till något riktigt bra i slutändan. I september upplevde jag min första älgjakt. Helt underbart! Absolut inte sista gången jag följer med på älgjakt. Firade pappas 60 årsdag i Luleå med bowling och middag på Waldorf. Mycket, mycket trevligt! Firade Fredriks födelsedag i oktober. Och jag klarade resursfördelningsteoritentan. ÄNTLIGEN!

Början av november var inget vidare men jag kom igen. En kortare weekend i Uppsala med god mat och dryck samt Robert Broberg. Pluggandet fortsätter sin gilla gång och bra resultat inkommer. Jag känner mig nöjd mest hela tiden över mina prestationer fastän jag hela tiden får slåss med mina känslor angående resorna till och från Umeå. November avslutas med en kväll på Fasching och julfest på Grand med Jill Johnson. Första helgen i december åker vi upp till Umeå. Tillsammans. Träffa vänner och släkt. Och vi träffade Matte och Maria som vi inte träffat på 2 år. Var tar tiden vägen?! Ja, jag vet inte och resten av december bestod av jobb, jobb och återigen jobb.

Och nu är jag här! 2 januari 2010. Årtiondet som vi lämnat bakom oss, var det första årtiondet i mitt vuxna liv och vilket årtionde! Det har hänt så otroligt mycket. Både i mitt liv, vårt liv och livet runtomkring oss. Händelser som formar oss till dem vi är idag och som ligger tryggt i ryggsäcken, erfarenheter helt enkelt.

Så vad händer under 2010?

Ja, det vet man ju egentligen aldrig i förhand, men jag har redan nu planerat in roliga händelser. Balett, teater, 30-årsfest, för att inte tala om alla 30-årsfester som kommer hagla runtomkring oss då många av våra vänner också är födda 1980.  Och det är skönt att ha vissa hållplatser under året som jag kan luta mig mot, då jag inte har en aning om hur min jobbsituation utvecklar sig. Visst är livet spännande?! Varje ny dag ger en nya möjligheter.

Nyårslöften ger jag sällan, men ett löfte har jag och det är att jag ska fortsätta ha jävligt kul i livet. Varje dag. För hur det än är så ångrar man bara det man inte gjorde under livet. Och jag har även lovat mig att ta bättre vara på mig själv, lyssna på min kropp helt enkelt.

Ha ett riktigt bra 2010! Det ska jag absolut ha! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback