Detox

Efter decembers intag av mat och sötsaker kände jag att jag behövde undvika allt vad socker och fett heter. Jag gick in på den lokala hälsokostaffären för att köpa en flaska detox och första dagen i Umeå förra veckan bestämde jag mig för att börja dricka detta och rena min kropp. Från den dagen har jag inte heller druckit kaffe, endast te, dock drack jag några glas vin i fredags. Hmm, ja, ni som läser bloggen vet ju vad som hände då. Och jag tror att det inte var så bra kombination och det var förmodligen anledningen till att jag mådde så himla dåligt under lördagen.  -Heheee- Min hud har blivit så mjuk och len, nästan som bäbishud. Alla kvisslor jag har haft på överarmarna har försvunnit och jag tror absolut att det beror på att jag dricker detox.

I måndags tog jag en vända på badhuset för att simma några längder, efteråt satt jag i bubbelpoolen och även en stund i bastun och det var så himla skönt. Speciellt för min rygg. Så nu har jag bestämt mig för att en gång i veckan simma, så fort jag vet hur februari och resten av våren ser ut. Jag glömde nämligen mina badkläder hemma så nästa vecka blir det ingen simning. Och jag ska investera i en baddräkt. Back to basic, so to say. Under högstadiet och gymnasiet simmade jag fler gånger i veckan och det är ju bara så skönt. Men även i vuxen ålder har jag simmat en hel del, oftast i perioder. Stärker jag min rygg och kropp kan jag kanske börja löpa när våren kommer igen. Hoppas det, för det är ju så himla skönt.

Kanske kan man kalla detta för en nystart? På många olika plan…


Kommentarer
Postat av: Helena

Vad är det för detox du har köpt? Låter ju bra med armarna, jag har ju likadant ;)

Härligt att få simma! Skulle också vilja börja med det.

Kram!

Postat av: Helena

Detoxa är GREJT!! Längtar tills jag också får hålla på med sådant skrattar jag är nyfiken som tusan förresten.. Middag lördag eller måndag? :-)

2010-01-21 @ 16:02:33
URL: http://blogg.vk.se/e-lack

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback