Himlen kan vänta

Serien Himlen kan vänta visades återigen på tv idag. Personer som är mitt uppe i livet drabbas av livhotande sjukdomar. Men vilka underbart härliga människor! Vilken styrka och vilket mod dessa människor har! Och vilken otroligt härlig inställning till livet dessa människor har. En och annan tår fälldes under programmens gång. Så sorgligt men framför allt så himla orättvist livet kan vara ibland. Det får en att tänka på att ens egna problem är ganska fjuttiga i jämförelse. Det går inte ens att förställa sig in i deras livsituation och jag känner att, trots att mitt liv är upp och ner just nu, att jag har så otroligt mycket att vara tacksam för, men framför allt att jag är friskt. Det är ju trots allt det viktigaste...

Se Himlen kan vänta! Finns på SVT Play och uppföljning av serien kommer på måndag, Himlen kan vänta - ett år senare på måndag kl 20.00 på SVT1.


Kommentarer
Postat av: Helena

Såg det jag med.. men du vet ju hur jag är. Jag bara grinar! Det är otroligt gripande. Har din bok nu förresten :-) Kram

Postat av: Maria

Tack för tipset, har betat av alla avsnitt i går och idag...



kram

2010-02-07 @ 19:03:53
Postat av: Jag

Helena, kunde inte sagt det bättre; Det är otroligt gripande.



Maria, så lite så! :)



KRAM till er båda två



2010-02-07 @ 19:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback