God jävla jul!

Imorgon är det julafton. Och för första gången på mååånga år längtar jag efter julen, eller kanske egentligen är det ledighet och miljöombyte jag längtar efter mest, vilket innebär att jag inte längtar efter julen egentligen. Hmmm, dubbelt det där... *skrattar*

Hursomhelst så tycker jag att alla människor som håller på att stressa ihjäl sig för den 24 december ska komma ihåg att det kommer fler dagar efter den 24 december. Det finns ett liv efter 24 december och just julafton behöver inte vara deadline för ALLT som ska göras. Det vill säga; ta ner "kraven" för just julafton. Du behöver inte städa huset från golv till tak, du behöver inte baka ihjäl dig bara för att det ska vara på ett visst sätt, du behöver inte köpa tusen julklappar till folk åt höger och vänster och så vidare och så vidare. För visst är det trevligare om man är pigg och glad på julafton istället för att sitta som en urvriden sur gammal trasa.

Livet går vidare i mitt liv även efter 24 december. Och vilket liv sen! :D

Julafton 2008

Bild från julen 2008 då vi bara var hemma, bara jag och Fredrik. Lovely! :)


Kommentarer
Postat av: Helena

Åh så mysigt!! Jag måste hitta en ny strategi gällande framtidens jular. Kom hem snart förresten. Kram

Postat av: Helena

som vi sa så behöver man inte stressa för att ha en mysig och trevlig jul :)

Hoppas ni har haft det bra! Ses nästa vecka!

2010-12-25 @ 18:51:37
URL: http://nomea.blogg.se/
Postat av: Helena

som vi sa så behöver man inte stressa för att ha en mysig och trevlig jul :)

Hoppas ni har haft det bra! Ses nästa vecka!

2010-12-25 @ 18:52:12
URL: http://nomea.blogg.se/
Postat av: Jag

Helena NS, nya strategier för julen, det gillar jag. Nästa år är vi förhoppningsvis i fjällen med våra mumintroll. Och du, NU är jag hemma igen. :)



Helena B, visst är det så! Men alla fattar inte det, vilket är synd. MEN nu är den tack och lov över OCH jag överlevde. hahaa Ett år till nästa års elände. ;) Ses till veckan.

2010-12-26 @ 17:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback