"Jag trivs bättre hääääär"

Jag säger som tjuren Ferdinand; Jag trivs bättre hääääär! Och här tar min version vid; Där jag kan mysa med mannen och kissen. Där jag kan njuta av vårt hem. Där jag kan ta långa promenader i solen. Där jag kan vara ensam med mina tankar. Där jag kan pyssla på i hemmet lugna vrå. Och så vidare...

Och ja, jag vet att vi relativt snart ska packa ihop vårt underbara hem ännu en gång och bege oss norrut igen, MEN vet ni vad? Det kommer att bli minst lika bra på Berghem som här i Gustavsberg. Och vet ni varför? Jo, för att det är VI som gör vårt HEM så himla mysigt. Och då spelar det egentligen ingen större roll var vi bor...

Jag ska inte sticka under stol att jag är en riktig hemmagris just nu. Vi båda är det. Jag tycker om att vara hemma. Att ränna runt känns inte så tillfredställande just nu. Och kanske är det för att jag vet att mycket händer de närmsta månaderna, att jag samlar energi för det som komma skall. Inte för att jag tycker att det som ska hända är jobbigt, snarare tvärom, det vi har framför oss är riktigt roligt och spännande MEN jag vet att det kräver enormt mycket energi.




"Jag trivs bääääättre häääär.... Häääär i mitt liv...."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback