Energitjuvar

Det kanske låter helt galet sjukt det jag skriver nu, men på något sätt hoppas jag att sommaren går fort samtidigt som jag vill att sommaren ska vara lång och skön. Jag ska verkligen ta tillvara på alla lediga dagar i sommar, sommaren i Stockholm är trots allt något speciellt.  Jag är glad över att jag har ett jobb i sommar och klagar absolut inte över det MEN konflikterna som är på detta jobb drar otroligt mycket energi. 

Nu har det gått så långt att det spelar nästan ingen roll vad personalen eller chefen gör. Det finns ALLTID något att klaga på eller sucka över. Det är lätt att dras med i det och jag ska inte säga att jag är så mycket bättre, det är bara det att vara irriterad flera gånger per dag suger musten ur mig. Ingenting fungerar riktigt som det ska. Vissa tycker sig vara för mer än andra medarbetare för att göra vissa arbetsuppgifter. Rutiner för vissa arbetsuppgifter varierar beroende på vem det är som utför arbetsuppgiften det vill säga det finns inga riktiga rutiner. Oordning och oreda gör att vi framstår som förvirrade inför kunderna. Vissa saker tycks vara viktigare än andra saker, bara för att det förs statistik på vissa saker men inte andra. Ja, ni hör ju själv, jag skulle kunna göra listan hur lång som helst.

Jag är bara där en kortare period och jag kan stå ut men jag har svårt att förstå hur man kan vilja vara kvar på en arbetsplats där vissa av ens arbetskamrater inte är villiga att försöka göra det bättre. För allas skull. Eller att vissa inte inser att det man gör på jobbet, gör man för delvis för sina arbetskamrater men även för sig själv för att det ska underlätta ens andra uppgifter på jobbet. Så det ska trots allt bli kul att byta arbetsplats för en vecka, även om det innebär resväg på drygt en timme, enkel väg. För några dagar ska jag få se hur pendlande Stockholmare har det och jag återkommer med hur jag upplever det. Men jag tror att beslutet att flytta hem kommer kännas ännu mer rätt efter kommande vecka.

Nu vill jag hem till Umeå...

Kommentarer
Postat av: Helena

En del saker är så typiskt "kvinnligt" vad gäller sakerna det gnälls på.. och vissa saker gnäller ju tanter i en viss ålder på oavsett vad det handlar om. Jag tror att gnällande är som en liten sjukdom.. som alltför många har idag :-( Så TRÅKIGT!! usch.. mer optimism åt folket! Wohooo.. Kram

Postat av: Jag

Ja, det är fasen så! Vissa kan inte annat än klaga så fort de öppnar munnen. Är det inte det ena så är det det andra. Himla trist att det är så egentligen... Mer positiva människor runt omkring oss behöver vi! :)

2010-04-18 @ 20:37:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback