Taggarna utåt

Jag vet. Jag har taggarna utåt just nu. Jag låter hårdare än vad jag egentligen är. Och jag är väl medveten om det. Jag blir så här när det är (för) mycket att göra. Inte en ursäkt, bara en förklaring.

Men något som stör mig oavsett om jag har mycket att göra eller ej, är personer som ALLTID verkar vara less och trött. Eller uttrycker de sig bara när de uppnår detta trista tillstånd? Men det beror mycket på mig också, eftersom jag är som en svamp när det kommer till personers sinnestämning. Därför vill jag helst undvika personer som påverkar mig negativ. Kom igen, kan man verkligen alltid vara less och trött på livet? För hur det än är, oavsett om livet verkar becksvart så finns det alltid ljuspunkter. Lyft bara på huvudet så finns de närmare än man tror.

Nåja, jag må ha taggarna utåt, men mycket roligt har hänt i helgen. Middag ute i fredags. Mums! Tack, Maria! :) Fika med de underbara vännerna Kina, V och Mary på lördagen. När jag kom hem var allt kakel borta från väggen i köket. Bra jobbat, älskling! Igår sprang vi till Bygg-Ole måååånga gånger. Bland annat bar vi gipsskivor från Mölnvik till hemmet på höjden. Det måste ha sett väldigt roligt ut. Men vad gör man när man inte har tillgång till en bil? Jo, man bär! Bänkskivan är på plats, vattnet är inkopplat och hålen i väggen är reparerade och spacklade. Superfint blev det och vi är så nöjda redan nu. Det blev lite fel igår när jag lät hårdare än vad som var tänk mot min svärmor. Men jag har bett om förlåtelse och hon godtog den. Tur! :)

Nu, åter till hemtentan som snart är klar. Tjohooo!


Kommentarer
Postat av: Helena

Va duktig du är me era hemmabyggen. det är kul när man väl satt igång. Och du.. taggarna måste man få ha utåt emellanåt.. speciellt då de i princip aldrig syns, så vädra du dina taggar :-D Du mår bättre sen! jättekram

Postat av: Jag

Ikväll har vi kopplat in ugn, spis och diskmaskin. Underbart! Och jag läste att du var igång med tapetsering. :)



Ja, det är väl så. Och det är ju de som är närmast som får känna på taggarna först. Tyvärr! KRAM



2009-10-26 @ 21:10:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback