Nya vänner

Efter en intensiv dag på jobbet igår begav jag mig till Veronica och Eriks inflyttningsfest. Med blodsockret nere i tårna när jag kom fram, smet jag snabbt in på pizzerian och beställde en pizza. Både på gott och ont att ha en pizzeria våningen under sitt boende. Nåja, så fort jag hade fått i mig lite mat så var jag talför igen. -skrattar- 

Mycket nytt folk men även några kända ansikten. Människor som jag redan från början vet att jag kommer tycka om. MYCKET. De bryr sig om varandra, de tar hand om varandra när livet kanske inte alltid är så snällt, men även, och det är väl kanske ännu vikitigare, de finns där för varandra när livet är TOPPEN!  

V känner jag sedan ganska många år tillbaka nu och hennes optimism smittar som vanligt av sig på alla i hennes närvaro. Hennes blogg är en av de bästa jag läser, just för att den skriker; LIVSGLÄDJE! Synd hon inte uppdaterar så ofta längre.. -pikpik- ;) Hennes Erik gillar jag starkt. Och det har jag gjort ända från början. En riktig toppenkille!

Kina har jag lärt känna genom V (och jag antar att jag kommer lära känna flera genom V) och är en riktig go tjej som verkar vara som en mamma för de flesta i deras gäng. En riktig go tjej med hjärtat på rätta stället. Kramgo är hon oxå, det gillar jag. -hihii-

Jag lämnade festen tidigt och fick sällskap av Mary en bit på vägen. Oj, vilken härlig människa! Att hon har ett intresse för miljön gör det ju inte sämre. Hon känns ärlig utan att vara skrytsam, hon är glad och positiv. Och hon känns stabil, vilket får mig att tänka på vännen på andra sidan havet. Och vad man har för inställning till saker och ting. Ganska precis vad jag tycker. Ser man allt svart, ja, då blir det det också. Även i det svartaste mörker finns det någon ljusprick.

Nya vänner som verkar härliga, go, rejäla, underbara, roliga, trevliga... Listan kan göras lång...

Vänskap och blommor måste vårdas för att överleva

Kommentarer
Postat av: Veronica

Åh vad fint skrivet vännen!! Blir ju alldeles rörd ska du veta! Är bara såå glad att jag har dig som min vän! Största kramen och tack tack för igår!! =)

Postat av: Jag

Och att jag har dig! :)



Ta hand om blommorna nu så ses vi snart igen. -hihii-

2009-05-24 @ 13:25:06
URL: http://isalisa.blogg.se/
Postat av: Maria aka Mary

Hej Lisa!



Fick länken till din blogg av Veronica. Tack för dina varma ord. Det glädjer mig rakt in i själen att kunna dela med mig av mina tankar. :) Hoppas vi ses snart igen! Du är en toppentjej!



Kram / Mary

2009-05-25 @ 22:51:54
URL: http://baverbacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback