Mina härliga, härliga vänner!

På mindre än ett dygn har jag träffat två av mina underbara vänner. Och de ger mig så mycket energi och glädje!

Igår blev det en långpromenad med Dr B runt Nydalasjön, en riktigt terapirunda, som vanligt med henne. Vi vänder alltid ut och in på såväl livets vardagliga frågor som livets stora frågor. Vi pratar ofta om vilken inställning man ska ha till saker och ting. Både för att vi själva och andra runtom oss ska må bättre. Bästa terapin, absolut!

Min vän, Helena, träffade jag över lunchen idag och bara att se henne gör mig glad. En enkel person att umgås med och som enligt mig har de rätta värderingarna i livet. Så lite som möjligt av det materiella! Det drar massor av energi att vårda materiella (och onödiga) ting. Betydligt bättre att lägga sin energi på väsentliga saker i vardagen. Och jag kan inget mer än instämma. Nästa gång jag är här i Umeå ses vi igen. :)


Jag fick ett mail tidigare i vår. Det var Anna. Anna som på msn står som Anna - Arbetsrätten. :) Ett mycket trevligt mail var det, som jag omedelbart svarade på. Jag slängde in henne på msn och nu pratar vi med varandra i stort sett varje dag. Ännu har vi inte träffats, men det kommer nog snart. Anna och jag har, som det känns, hittat varandra ganska bra så jag hoppas att det klickar i verkligheten oxå. Och dessutom bor hon på "rätt" sida av stan och kanske man kan säga att vi nästan bor grannar. From Stockholm´s point of view. -hahaa-

Dagens värsting var när datorn slutade fungera i förmiddags. Tog ut batteriet, satte i sladden i väggen igen och då fungerande den. Men det är något väldigt galet som är på tok. När jag lyfte upp den, dog den igen. GAAAH! Nu vågar jag inte röra den innan jag fört över allt till stationära datorn hemma.


Imorgon sätter jag mig på y-buss igen. Tjohooooo! Hemåt igen! Bara 2 turochretur resor kvar till Umeå denna termin. Nästa termin blir det andra bullar! Sista terminen och sen kan jag fundera på om jag ska bli vuxen eller ej... ;)

Kommentarer
Postat av: Anna, arbetsrätten ;)

Nämen, jag upptäcker till min förvåning att det är MIG jag sitter och läser om. "Vänta nu, Anna-arbetsrätten.. va? Men kan det vara? Jo, det är jag!" Haha, vad roligt :) Vad glad jag blir, och självklart kommer det klicka i verkligenheten också, vi är ju samma skrot och korn kom vi ju på häromdagen ;) hehe Kramis

2009-05-15 @ 15:55:16
Postat av: Jag

-hahaa-



Japp, Anna, det var dig jag skrev om. Och jag ser fram emot ett möte i verkligheten snart. :D

2009-05-15 @ 16:58:41
Postat av: Helena

Helena? men henne känner ju jag me :D haha... Du e så go.. så skönt me vänner som dig Lisa! Kram

Postat av: Jag

-skrattar- Bra att mina vänner känner igen sig i mina beskrivningar av dem själva.

2009-05-16 @ 15:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback