Livet är underbart, underbart, underbart!

Oj, livet är bara för härligt just nu! Jag sitter ute i Oasen, skriver på ett mail till ett företag, försöker hitta de rätta orden och under tiden dricker jag en kopp kaffe.

Solen skiner, vattentornet står där det alltid står, tak syns lite här och där från vår Oas. Träden har slagit ut och gräsmattorna är gröna. Utanför köksfönstret blommar äppelträden och igår gick jag förbi blommande häggar som jag bara var tvungen att stanna till vid för att lukta lite på. Överallt blommar träd och buskar och att få vila ögonen på allt detta vackra är helt underbart... De kom tillbaka i år igen... Som jag längtat...

Schemat för sommaren är inkladdad i min kalender. Nu är det bara att anpassa allt annat som ska hinnas med under dessa underbara sommarmånaderna som vi har framför oss. Sommaren kommer bli hur bra som helst. :) Jag vill bara springa runt, skratta och vara glad.

Jag känner mig jätteglad och jag ÄR glad på djupet, inte bara på ytan. Jag har så himla mycket att se fram emot, både i skolan, på jobbet och i mitt privatliv. Men det kanske inte jag får säga högt... Det är osvenskt att säga; Jag är glad och jag ser fram emot det och det. Nä, svensken ska helst vara lite butter och tycka att allt är lite småjobbigt. Som min vän från Finland sa bland de första gångerna jag träffade henne; Svenskar tycker ofta att allt är så jobbigt. Det var hennes bild av svenskar...

Men jag vänder den bilden ryggen och skapar min egen bild av mig själv som en positiv person för att jag ska må bra och förhoppningsvis smittar det av sig. Kanske på dig eller dig eller vem vet; kanske till och med på dig...! Iså fall; VARSÅGOD! Jag bjuder på det, och det är helt gratis!


Lite positiv energi från Sveriges östprovins gav en härlig kick på förmiddagen, dock var den lite snorig... -hahaa- Oj, vad jag saknar min Nina, men snart träffas vi igen. :)


Ha en skön helg med allt vad livet kan erbjuda er! So long!

Kommentarer
Postat av: Helena

Man skall icket vara sur, för då blir man satt i en bur.. Eller nå sånt! haha.. Kram

Postat av: Veronica

UNDERBART!! =)

2009-05-16 @ 15:29:53
URL: http://vfredriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback