Full fart mot helgen!

9,5 timmars jobb för mars utfördes igår, endast en dag i mars blir det. I April blir det 2 dagar och i maj 3 dagar. Det blir ju inte så mycket i lön, men det är fullt upp hela våren nu... Av dessa dagar är en en lördag och två är söndagar, vilket gör att det ändå räntar på ganska bra. :)

Så vad händer annars då? Plugg på förmiddagen för att sedan bege sig in till staden för att träffa V och hämta kläderna till balen imorgon. Imorgon beger vi oss till Sveriges sydligare trakter för att gå på bal på Sofiero Slott. Det ska bli en upplevelse, jag återkommer med kort och berättelse efter helgen. På söndag beger vi oss hemåt igen och sent på kvällen flyger jag till Umeå för att starta andra delen av terminen med lite mer organisationsteorier och miljörätt. Miljörätten ser jag verkligen fram emot. Från Skåne till Västerbotten på en dag, så har jag nästan gjort hela Sverige på en dag. ;)

Igår efter jobbet satt jag och surfade efter möjliga arbetsgivare när mina studier är klara, och jag hittade faktiskt en hel del olika företag som verkade intressana, så jag sparade länkarna och till hösten blir det att söka som en tok. :) Företag som är över hela landet dessutom. Vad fasen, det finns ju inte bara Stockholm och Umeå att välja mellan. Även om kanske livets vägar tillslut leder till Umeå igen, men varför ta den enkla vägen? Även fast jag idag INTE vill flytta tillbaka till Umeå, det känns som Umeå är klart för mig, ett kapitel som är avslutat eller håller på att avslutas. Och livet är inte en rak väg, den är snirklig och lurig. Jag gillar att man inte ser vad som är runt nästa kurva, livet blir betydligt mer spännande så och den som lever får se. Jag flyttar dit jag får ett jobb, om det är Umeå, Lund eller Stockholm spelar ingen större roll, bara jag får ett jobb. Jag vill börja jobba NU, helst igår...

Och jobb i sommar, oj, jag säger ju bara det... I ena stunden söker de den yrkesgrupp som jag tillhör och i ena stunden säger de att de ska försöka täcka upp för varandra under sommaren... Hur det ska gå till vet jag inte, då de flesta vill ha semester under sommaren på ALLA arbetsplatser så hur ska ena arbetsplatsen kunna låna ut till någon annan när de anställda är lediga? En ekvationen som inte riktigt går ihop. Som mannen sa igår; Så egentligen är det inget problem att du får jobba i sommar. *hahaa* Så sant så! Och jag är flexibel, jag åker gärna runt och frilansar lite i sommar. Men jag kanske ska söka på annonsen de har ute... ;)

Sista rycket inför helgen nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback