Ytterligare en dag i mitt liv

Sitter med en kopp kaffe framför mig, ute skiner solen på en klarblå himmel och Uffe sjunger om öppna landskap. Underbart eller hur?

Idag är ytterligare en dag i mitt liv. Så vad ska denna dag innebära? Work såklart! Och med det; glada, underbara kunder och sedan...de mindre trevliga kunderna; de klagande kunder. Kunderna som aldrig kan sluta klaga. Det ska klagas på dit och dat, men framförallt priser. Hörni, det är ingen som tvingar er att handla. Eller? Jag har inte träffat så många nationaliteter i mitt liv, men svenskar måste vara experter i att klaga. Citat Nina; Ni svenskar tycker ofta att mycket är sååå jobbigt.

Och det är nog så överlag på oss svenskar, allt ska vara så jävla lagomt. Nu är det sommar, vilket är helt underbart, enligt min mening, men nä, inte heller det är ju bra för vissa. Alltid ska det klagas över något; är det inte för kallt så är det för varmt och är det inte för varmt så är det för kallt. Fy fasen för er som aldrig kan vara nöjda. Njut istället av värmen som är just nu, för i höst och vinter kommer ni sitta där och klaga på att det är för kallt eller för regnigt eller något annat ni kan komma på att klaga över.

OBS! OBS! OBS! Inget påhopp på någon, bara rent generellt uttalade, ingen ska känna sig påhoppad. Men om just Du tar åt sig så kanske du eller du eller du har så pass bra självinsikt att just Du är en sån människa som aldrig kan sluta klaga. Kanske dags att rannsaka dig själv...
 
Men det är tur att det finns glada, trevliga och underbara kunder (och andra människor för den delen) som verkligen kan göra min dag, där jag känner att jag har gjort en insats. Och kollegor som det är roligt att jobba med. :) Och när det är fullt upp med varor, jag gillar verkligen lagerhållningsbiten. Jag har ett slags hatkärlek till mitt jobb. Vissa dagar älskar jag det, andra dagar älskar jag det mindre. -skrattar-

Imorgon har jag en ledig dag. En riktig mysdag ska jag ha då. :D Jobbar i Sickla på lördag. Ledig söndag och måndag. Underbart skönt! :) Eventuellt blir det picnic på lördag, var vet jag inte, Fredrik styr upp det med sina (d)jurvänner och eventuellt en båttur till Sandhamn på söndag. Måndag hoppas jag på en klippning hos frissan. Alldeles för långt nu. Hade det varit för några år sedan hade jag klippt mig själv, men nu går jag till frissan istället. -hahaa-

Och snart är vi bostadsrättsägare! Japp! Nu är det verkligen KLART att köpet blir 1 juli. Renovera, renovera, renovera! :) Köket först och främst. :D Det kommer att bli superbra!

Och idag är det den 25 juni vilket innebär pengar på kontot igen. Hurra hurra hurra! -skrattar-

Och idag är ytterligare en dag i mitt liv...


                                                Åsnor är vackra i åsnors ögon, svin i svins. 
            
                                                                       Latinskt ordspråk

Kommentarer
Postat av: Anna, nästan grannar ;)

Hej! Tack för vårt lilla samtal imorse, det gjorde susen! Kan du inte vara min Dr Phil dagligen, Lisa? Grymt att byta lite tankar med dig, så blir man glad igen! Its all about..inställningen! :)



Hoppas den nya dagen i ditt liv blev/blir toppen!

Kramis

2009-06-25 @ 15:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback