Sanning om trötthet

JW la armen om Sophie.
Hon smuttade på vinet. "Du ser trött ut"
Ibland hade hon ett sätt som gjorde honom nerväs. När hon fäste blicken tittade hon aldrig bort.
"Jag sover för lite tror jag"
"Men förra veckan sa du ju till mig att du var trött för att du sovit för mycket. Du hade sovit till klockan tre på eftermmiddagen. Är det ditt rekord?"
JW drog med fingret längs imman på ölglaset. "Det tror jag inte. Det var den helgen jag kom hem från mamma och pappa. Man blir dåsig av att sova för mycket. Tog det för lugnt hos dem."
"Det där är så skumt. Det finns alltid en anledning att vara trött. Kan vara helt motstridiga saker. Det är rätt sjukt egentligen. Man är trött för att man sovit för lite, eller för mycket, av vintermörkret eller av vårljuset. Man säger att man blir sömning om man slöar en hel dag eller för att man varit för aktiv en dag"
"Det är sant. Alla vill ha ursäkter för att vara trötta. Trött för att man har tränat hårt på gymmet eller för att man ansträngt skallen på en tenta. Trött för att det är varmt eller för att kylan tar på krafterna. Folk har alltid skäl att vara trötta. Men jag vet varför jag håller på att somna nu. Jag var ute igår."

Utdrag från Snabba cash av Jens Lapidus, sida 268-269.

Så klockrent! Tänk på detta när ni nästa gång säger att ni är trött, för det finns alltid en anledning till att ni är trötta. Alltid något att skylla på. -skrattar-


Kommentarer
Postat av: Veronica

Japp så är det nog! =) Läste den boken förra sommaren. Visst är den bra! Vi ses imorrn =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback