En ledig dag!

Är det inte typiskt att gallan spökar när jag väl är ledig? Och spökar gör den verkligen eftersom den inte längre finns i min kropp och det är väl det som är det största problemet... Att den inte finns längre alltså... Och därmed inte kan göra vad den ska göra för mig... Men tacka vet jag  läkemedelsindustrin som tagit fram papavarin! Piller som bara ska finnas hemma hos mig och reser jag någonstans så är de självklart nerpackade... 

Nåja, jag har fått en hel del saker gjorda ialla fall. En sväng på biblo blev det och sedan en sväng in på jobbet för att hämta mitt kort. Jag är nämligen utlånad imorgon. Sov 2-3 timmar innan jag tog mig ner till Gustavsbergs hamn för att sätta mig och läsa i solen. En latte blev det oxå och magen klarade av det. Jag säger som min vän Helena; Vardagslyx! Och visst är det ändå den lyxen som är den bästa?

Lite sorgsen över att all vänskap inte alltid håller fullt ut... Men det är väl så... Man möts, man berikar varandras liv och därefter har vänskapen två vägar; antingen är den kvar för resten av livet eller så försvinner den av olika anledningar... I detta fall känns det som att vi har valt, eller kanske jag ska säga hamnat, på två helt olika vägar... Vi har olika värderingar och synsätt på saker och ting... Och visst, man behöver inte ha samma synsätt på allt här i livet, men i detta fall känns det avgörande... Kanske hittar vi tillbaka till varandra igen... Kanske inte... Tiden får helt enkelt utvisa vad som händer... 

                                   

Kommentarer
Postat av: Helena

Men vaere me magen? :-S Huvva.. se till o hålla dig frisk nu. På tal om vardagslyx.. jag har druckit en st ÖL o ätit en halv påse me chips. Underbart säger jag, plus att det inte är en kotte hemma förutom jag. DET, min vän.. är äkta och sann lyx hihi.. kramkram

Postat av: Maria

Hello syster! Jag har oxå fortfarande problem med gallan ibland, trots att den e väck... nötter kan jag inte äta, fast jordnötter verkar funka bra... KONSTIGT!!



Tänkte att jag skulle tipsa dig om en sak jag läste, mot gallanfall ska det tydligen hjälpa att ta sig en snaps men renat ;) Har dock inte prövat själv... har ju aldrig starkvaror hemma :)



Kram

2009-06-16 @ 21:32:27
Postat av: Jag

Ja, det är en bra fråga vad det är med magen. Krånglar gör den då. Värst är ändå illamåendet och att jag knappt klarar av att äta något...



Vardagslyx är helt enkelt det bästa i livet. :D



Nötter kan jag inte äta överhuvudtaget på grund av allergin... Jordnötter går bra, men det är inga riktiga nötter.



-haha- Vi har inte heller ren sprit hemma. Men att ta det mot gallanfall... Jag vet inte det jag... ;)



KRAM

2009-06-17 @ 08:44:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback