Vilken tjej!

Hon var grym! Det var show! Och humor, tjejen hade humor!

Jag pratar självklart om Theresa Andersson som spelade på Mosebackes "Stora" scen igårkväll. Det kändes som en klubbspelning, det vill säga en liten lokal så kontakten med publiken var på topp. Ett par slog sig ner bredvid oss innan hon började spela och jag pratade lite med tjejen. De hade fått biljetterna under dagen och de hade ingen aning om vem Theresa Andersson var. Jag berättade att jag upptäckt Theresa Andersson i våras och att jag tycker att hon är superbra. Och jag förklarade hur hon spelar, det vill säga under tiden hon sjunger och spelar, spelar hon in musiken för att sedan återanvända det i låten. Efteråt sa tjejen; Nu förstår jag vad du menar. Hon är ju hur bra som helst.

Och jag kan inget annat än att hålla med! Absolut inte sista gången jag ser Theresa Andersson live. Herregud, vilken häftig tjej. Jag är grymt imponerad! Och det roligaste av allt är kanske att det varit sånt tryck på biljetterna att hon har en extra spelning nästa vecka. Tjohoo! Fram med duktiga svenska artister.




Jag har nog lagt upp den här låten förut men här förklarar hon hur hon spelar och då förstår ni oxå vad jag menar...

Detta kommer jag att leva på länge, länge. Jag är helt lyrisk! Återigen, vilken tjej...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback