Nej

Man kan tycka att det borde vara ganska lätt att säga nej, men det är inte alltid det. Jag har lärt mig säga nej till jobb, jag är inte längre en nickdocka som bara säger ja, ja, ja hela tiden. Numera tackar jag både ja och nej till jobb, jämfört med förut då jag alltid sa ja.

Jag känner mig själv så pass bra att jag vet hur jag blir när det blir för mycket, så jag har sagt nej till jobb både på fredag och lördag. Men sen ska jag kanske säga att jag går på ett nio-dagars pass... Jag kan inte jobba jämt, fastän jag tycker det är kul att jobba. Att vi sedan har planer på lördag var även en orsak till att jag sa nej. Och imorgon, ja, då ska jag bara vara tokledig. Om det är fint väder ska jag åka ut på Ingarö och njuta av sol, bad, mat och en bra bok.

Och jag gillar att åka runt på olika arbetsplatser. På söndag blir det på Södersjukhuset och nästa torsdag blir det Globen. Kuligt! :) Inte lika kul idag när jag ska till ett ställe där det är ständigt kaos, men det är bara en dag och jag är så glad att jag inte hamnade där förra sommaren. Jiiiihooo för min ordinarie arbetsplats som faktiskt fungerar riktigt bra! :)

Nu, en lång promenad innan jag ska jobba... Återhämtning kallas det...

Kommentarer
Postat av: Angelika

Bra att du kan tacka nej ibland! Det är viktigt att hinna stanna upp, reflektera över livet och bara vara också!

Har ni nån gemensam semester?

Kram

2009-07-03 @ 22:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback