Mosebacke

Våra vägar ledde upp till Mosebacke igår efter jobbdagens slut. Vilken utsikt! Och vilket härligt sällskap! Det blev inte bara en kusin som vi träffade, det blev två! Plus en respektive. Mycket trevligt! :D

Att övertyga mannen att se Theresa Andersson den 20 juli, som spelar just på Mosebacke, har inte varit lätt. -hahaha- Men när vi väl satt på Mosebacke och jag lite försiktigt nämnde det, så var det plötsligt helt självklart att vi skulle köpa biljetter till Andersson. Jag tror nog det är ölen och utsikten som lockade mer än själva artisten. Hursomhelst, nu är biljetterna köpta och jag kan inte vara annat än supernöjd. Och jag kan inte annat än se fram emot 20 juli med en musikupplevelse till i mitt liv... förhoppningsvis. I love it!

Efter vi brytit upp på Söder fortsatte mannen och jag till Gamla stan för att äta lite tapas. Mums så gott det var! När maten var uppäten och en kaffe drucken så tog vi en liten promenad runt i Gamla stan för att sedan åka hem vid halv niotiden, tror jag att det var. Alldeles utmärkt lagomt för mig som ska jobba idag. Och som den kvällströtta människan jag är. ;)

Min mage har strulat i natt, för mycket öl igår tror jag... Ajajaj! Min mage blir inte sig själv förrän en vecka efter att jag haft gallanfall, så till helgen är jag väl männska igen... Men innan dess händer det en del saker! Kuliga saker! Och jag ska börja ta tag i uppsatsen igen. Veckan som kommer har jag en del korta dagar, så det är bara att börja i någon ända. Jag vill så gärna bli klar med den! :) Och självklart, inte att förglömma, teater på fredag med världens bästa Josefa. :D

Jag har hittat en löparkompis så på onsdagmorgon ska vi träffas och springa. Det bästa är att hon bor rakt över gatan...nästan ialla fall, hon bor i områden bredvid vårat. Jag, min galning, var uppe med tuppen igår och sprang en vända. Skönt var det, dock mindre skönt med skavsår, men vad fan det finns ju Compeedplåster. :D Bara plåstra, bita ihop och springa. -hahahaa-

Och jag kan fortfarande inte fatta att jag bor i Stockholm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback