Positiv inställning

Jag anser mig själv ha en positiv inställning till det mesta i livet. Jag tror man behöver det för att klara av det man tar för sig, för att bli en gladare människa och framför allt en glad och medgörlig medmänniska. Ser man allt negativ ja, då blir det så oxå. Jag har svårt för människor som klagar och klagar men inte gör något åt saken. Såna personer stryker jag fort ur mitt liv, energislukare ska bort, bort, bort. Om man ska sjunga klagovisor är jag verkligen inte den rätta att komma till, visst alla kan ha dåliga dagar och ibland man spy ut det som är dåligt, men sedan är det bra. Och man behöver dagar då det är mindre bra för hur skulle man annars veta vilka dagar som är bra? Men de jag syftar på är de som alltid klagar, hela tiden. De har ont både här och där, de orkar inte och allt är såååå jobbigt. De tittar på alla andra och tycker att alla andra alltid har det så mycket bättre än dem själva. Kanske man ska ställa sig utanför sig själv och se vad man själv har eller fundera på hur ska jag komma dit jag oxå och framför allt göra något åt det. 

Jag brukar kalla det den inre drivkraften, jag gör det jag vill och det jag ska. Klart att det finns begränsningar, men mina drömmar och mål är verkligen inte orealistiska. Snarare tvärtom. De går att uppfylla allihopa. Inte alla på en gång men någon åt gången. I min värld finns det inget som heter; jag orkar inte. Orkar man inte kan man lika gärna lägga sig ner och dö på fläcken. Det är bara att ta sig i kragen och ta ett steg i taget för målet kan ibland vara överväldigat.

Jag har några mål med 2009 och jag ska nå dem, det gäller bara att vara målmedveten. Jag är rent utsagt skiträdd för vissa av målen men vad kan egentligen hända? I grunden ligger det att jag är rädd för att misslyckas eller inte duga eller att det jag gör inte uppfyller kraven som både andra och jag har. Men jag kan inte och jag ska framförallt inte smita undan mina mål som kan vara skrämmande, jag kan bara gör mitt bästa och det får faktiskt duga.

Och vi alla styr våra egna liv, varje dag gör vi olika val oavsett vad vi gör; om vi ska handla på ICA eller Konsum, om vi ska tvätta eller ej, om vi ska göra något kul eller inte etc, etc. Så du har ditt liv i dina händer, var vill du? Klart det finns vissa omständigheter man inte kan rå för men man har alltid ett val i sitt liv. Jag ser positivt på framtiden och på mitt liv just nu. Det är med spänning jag fortsätter mitt liv... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback