Balklänning

In i affären på Linnégatan kl 11.20 i förmiddags, fick hjälp att välja ut några klänningar, tog med mig tre klänningar in i omklädningsrummet, kom ut i en blå, helt underbar klänning och kände mig som en prinsessa, tittade mig i spegeln och kunde bara konstatera följande mycket bestämt:

Jag utbrast: Den här ska jag ha!
Hon som hjälpte mig sa: Men ska du inte prova de andra oxå?
Jag bestämt; Nej, den här ska jag ha.

Mannen provade ut det han skulle ha, vi betalade handpenning, efter knappt 50 minuter stod vi ute på gatan igen, gick till tunnelbanan, åkte till Slussen för att ta bussen till Forum Nacka. Fixade med Forex inför resan, åt lunch. Sprang runt på olika affärer, hittade det mesta av det vi ska ha med oss till Jordanien.

Sitter här i fåtöljen och bara ler åt våra inköp, men mest åt min helt underbara klänning. Bild på mig och mannen kommer upp när vi har varit på bal. Jag lovar. :D Och självklart bilder från Jordanien när vi varit där, mindre än 2 veckor kvar nu. Livet är, ta mig fan, helt, HELT underbart!

Nu ska jag fortsätta att njuta av denna underbara dag!

Kärlek till er alla!


Kommentarer
Postat av: Maria

Hej Lisa, varför ska ni på bal... är det något speciellt? Låter kul iaf! Kram

2009-02-14 @ 16:46:40
Postat av: Veronica

Kramis! Tack för en mysig kväll igår och den smarriga semlan! Visst är det underbart med dagar då allt verkligen är så bäst som det bara kan! =)

Postat av: Jag

Hej syster M! Fredriks chef fyller 50 år och vi är bjuden på bal på Sofiero slott. :O Det ska bli så kul så! :D Ännu en rolig sak att se fram emot.



Hej V! Tack, tack själv! Skönt att kunna umgås utan att det ska hända en massa och ja, semlan var så god så! :D Det är bara att ta tillvara på dessa underbara dagar. Avslutade dagen med middag inne i stan med några vänner och jag kan fortfarande inte förstå att vi befinner oss i Sthlm. hihi



2009-02-15 @ 07:09:02
Postat av: Maria

Åhå, inte illa att fira på det sättet, hoppas det blir riktigt roligt! :)



Kram

2009-02-15 @ 07:37:50
Postat av: Lise-Lotte

Hallå där vännen! Vad härligt att ni hittade kläder så snabbt. Väldigt nyfiken på att se er så finklädda! Längtar till vi ses. Kramar i massor till er.

2009-02-15 @ 10:33:51
Postat av: Jag

Ja, det var verkligen snabba bud igår. hihi Kan fortfarande knappt fatta att vi (läs:jag) hittade kläder så fort som vi (läs:jag) gjorde.



Ja, snart kommer vi, det är ju bara istort sett imorgon och sedan kommer vi upp till Umeå. :)

2009-02-15 @ 12:07:09
Postat av: Helena

Hej!

Härligt att det gick fort att hitta Klänningen! :D

Det är så underbart skönt när man gör det.



Lova och Saga längtar efter er, och jag försöker få Saga att säga Frippe istället för pippi... :)

Kram

2009-02-15 @ 16:23:58
URL: http://nomea.blogg.se/
Postat av: Jag

Detta måste vara rekord i kommentarer i ett inlägg, tänk vad en klänning kan dra till sig uppmärksamhet. ;)



Ja, Helena, det gick verkligen superfort, längtar så tills jag ska hämta ut den. :)Och snart är vi hos er i Umeå och eftersom veckorna bara verkar bestå av måndagar och fredagar så är vi ju hos er i övermorgon. ;) hahaa

2009-02-15 @ 17:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback