Vinter

Att sticka ut näsan genom dörren var inget jag var direkt sugen på när jag öppnade ögonen i morse. Ute snöade som bara den och vinden ven runt knutarna på huset. Men... när jag väl traskade iväg till jobbet infann sig en helt underbar lyckokänsla. Så underbart vackert det var med allt det vita! Och nu kanske det låter som en klyscha men det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder. Och jag kan faktiskt bara instämma för numera uppskattar jag allt slags väder i lagoma mängder, bara jag få ha på mig rejäla kläder så jag slipper bli kall eller blöt. Att ta en promenad i störtregn är inga problem, inte heller att vara ute när det snöar som bara den. Bara jag slipper bli kall eller blöt som sagt.

Jag kan verkligen förstå att de som inte upplever vintern med snö så ofta eller kanske aldrig tycker att det är exotiskt. Jag som är uppvuxen med vinter och kyla i norra Sverige tycker ändå att nuvarande vinterväder är underbart vackert. Och sedan är det en fröjd för ögonen att se allt det vita istället för den ständiga gråa hösten som vi har haft i år.  

Känslan jag hade på morgonen infann sig igen när jag gick hem ikväll. Snön låg så fint på de stora ekarnas kala grenar och jag fylldes av den vackra bild som var framför mina ögon. För vackert är det med allt det vita, oavsett om man gillar snö eller ej. Att få känna hur snön knarrar under skosulorna, det är bara så härligt! Bara att njuta medan det finns kvar! :)


Kommentarer
Postat av: Kristin

Hej!



Hoppas att du i denna snö-lycka inte får lust att dyka från ett järnvägspår ner i pudersnön... det är kul, men också lite farligt :-) Hoppas du minns samma som mig annars blir mitt inlägg rätt så svårt att tolka.



Det är så kul att följa dig via bloggen. Du skriver fint och tänkvärt.



Ha en god jul i renoveringens tecken!

KRAM

2009-12-18 @ 17:01:02
Postat av: Jag

Hej Kristin!



Kul att du tittar in här. Nog minns jag dyket ner från järnvägspåret ner i pudersnön. Fy, det hade ju kunnat gå riktigt illa. Det vet man ju NU i vuxen ålder. Tur att det gick bra! Och jag tänker inte i min snö-lycka göra ett snödyk, kanske en snöängel dock. :)



Och det är kul att följa med er oxå! Din blogg är faktiskt av mina favoritbloggar. :) Din lilla Emma verkar vara en klok liten dam. Kanske vi kan ses i januari när jag är i Umeå igen.



Ha en riktigt skön jul! KRAMAR från mig till dig

2009-12-18 @ 18:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback