Jag vill verkligen inte...

...tillbaka till Umeå! Jag sitter här hemma och känner bara sån jävla ångest för att börja skolan igen. I Umeå! Försöker tänka positiva tankar men det är svårt. Skitsvårt!

Positiva tankar. Positiva tankar. Positiva tankar.

Bara resorna fram och åter. Drar energi som bara den. Och dessa ständiga avsked som alltför ofta slutar i att jag gråter på bussen till Umeå. Det är en riktig energitjuv.

Positiva tankar. Positiva tankar. Positiva tankar.

Den största fördelen är att jag har eget boende i höst. Det ser jag fram emot. Och sista terminen nu! Och sen aldrig mer universitetsvärlden... :)

Och vill ni ha ett råd? Att vara särbo är ingen hit för ens förhållande! Så undvik det så långt ni bara kan! 

Positiva tankar. Positiva tankar. Positiva tankar.

Just nu älskar jag verkligen vårt vardagsliv. Det känns som att vi har en bra balans. Vi skrattar. Vi har roligt tillsammans. Varje dag. Och jag älskar att bo där vi bor. Inte sagt att jag vill bo här hela mitt liv, absolut inte. För livet för en på helt okända stigar ibland...

Samtidigt som det är efter-studie-perioden jag ser fram emot så blir jag stressad av att prata om framtiden. Jag har läst så länge att jag bara vill kräkas över allt vad studier heter. Nu vill jag börja jobba och känna att jag är på gång i arbetslivet igen.

Positiva tankar. Positiva tankar. Positiva tankar.

Men nu är nuet! Och jag kan väl inget annat än att komma till acceptans att nu är det som det är nu. Men det är väl så att när man är nära mållinjen så börjar man slappna av och känna efter alldeles för tidigt... Eller?

Positiva tankar. Positiva tankar. Positiva tankar.

Så nu har jag fått skriva av mig om mina funderingar, och tänka sig, det känns redan så mycket bättre. Bättre terapi än så här kan man ju inte ha. ;)

Positiva tankar. Positiva tankar. Positiva tankar.

Kommentarer
Postat av: Kristin

Hallå! Vilken härlig blogg du har, och vad länge du bloggat!!! Du är duktig på att skriva.



Förstår att det känns jobbigt att dra till umeå igen, men som du skriver är det bara en termin kvar... det går snabbt! Du får gärna kika förbi hos oss om du vill när du ändå är i stan.



KRAMAR

Postat av: Anna i Nacka

och så har du ju min mailadress som du kan terapi:a till, får du inte glömma :P

2009-08-13 @ 14:56:41
Postat av: Helena

Du är duktig Lisa.. det kommer att gå skitbra med allt. Och vips, så har du pluggat klart ;-) Och snart ses vi! Så kul det ska bli. Kram H

2009-08-13 @ 22:24:51
URL: http://http://blogg.vk.se/e-lack
Postat av: Josefine

Nej, distansförhållande är verkligen ingen hit... Bara i sommar, och för oss bara 11 mil, men det har inte varit bra för oss heller.

Bara en termin kvar. Håll ut kusin! You can do it!

Vi ses på fredag!

2009-08-26 @ 10:04:18
URL: http://knit-a-little.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback