Inflyttning i Umeå

I veckan har jag gjort min inflyttning i lägenheten i Umeå. Magasineringen är tömd och det känns så himla bra. Äntligen har vi tillgång till alla våra ägodelar, även om häften är här i Gustavsberg och andra hälften i Umeå. Sängen är på plats. Soffan är klädd och vintrinskåpet uppfyllt. Det står kartonger i mängder i mitt rum i lägenheten och de flesta innehåller böcker. Böcker i mängder. Nästa helg blir det att montera upp lite hyllor så jag får upp de böcker som jag behöver ha framme för mina studier. Tack Helena och Andreas för hjälpen! Otroligt bra kämpat! :D Och det känns så härligt att ha sitt eget krypin under hösten vilket gör att jag ser fram emot hösten enormt mycket. Faktiskt. På riktigt. Nu kör jag hårt sista terminen. :D

I måndags, samma dag som jag körde upp Veronicas skruttibangbangbil till Umeå, var jag hos min läkare. Tre rör med blod fick jag lämna och i onsdags på väg hem från Umeå ringde hon upp. Proverna såg bra ut förutom lite förhöjda levervärden men det brukar jag har så det kanske är min normalanivå. Hursomhelst, så har jag fått remiss till röntgen på Ersta sjukhus. Och de har drop-in! Snabba puckar! Imponerande!

Planen var att åka in idag och röntga mig men en förkylning har slagit till vilket gör att jag är lite orkeslös, så jag får göra det när jag kommer hem nästa gång igen. Min förkylning leder även till att jag inte kommer att delta på Tjejmilen på söndag, så tråkigt! Jag hade verkligen sett fram emot att springa milen.

Ändå är jag otroligt glad över att förkylningen kom nu och inte nästa vecka då skolan börjar igen. Det gäller att se allt ur rätt synvinkel, eller hur? -hahaa- Och jag har så mycket att vara glad för att inte ens en förkylning kan ta bort mitt glada humör! :D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback