Tröttsamt och ledsamt

En mindre bra dag... Tankarna åker runt, runt, runt... Och jag försöker fånga tankarna, stänga in dem i min osynliga byrå för jag vet att det är ingen idé att oroa sig för saker och ting i förtid...

Jag är en kontrollmänniska, jag behöver ha kontroll över min livssituation, jag behöver framförhållning för det som ska ske eller inte ske... Att bara blivit lovad 2 veckors jobb i sommar känns riktigt, riktigt jobbigt... Jag har lagt ut lite trådar och hoppas på att jag får lite timmar någon annanstans... Jag har inte det minsta lust att ta sommarkurser bara för att klara mig ekonomiskt, även fast jag har sökt sommarkurser... Och jag skulle väl egentligen inte ha något emot att läsa det jag har sökt, det är bara det att jag är så enormt trött på att plugga, det enda jag vill läsa i sommar är mina skönlitterära böcker som ligger på hög och skriker; Läs mig, läs mig!! -skrattar-

Och ett brev från csn damp ner med posten för några veckor sedan och förra veckan fick mannen besked om att han var återbetalningsskyldig för att tjänat för mycket under 2007, ett fem siffrigt belopp som ska betalas... Och jag kan ju säga att vi kan hålla oss för skratt... Men allt ordnar sig, gör det inte, så säg... Vi har börjat rensa upp runtomkring oss ialla fall och det kan väl visa på att vi är handlingskraftiga... 

Detta leder i sin tur att F inte följer med på diplomeringsbalen... Vi har helt enkelt inte råd och jag känner mig lite ledsen över det faktiskt... Jag ville att han skulle följa med, men man kan inte få allt vad man vill här i världen så är det bara... Men mamma, Per, Maja och pappa kommer och det ska bli så kul att träffa dem... Och sedan får jag ju inte glömma Nina, min underbara vän Nina, kommer ju faktiskt oxå med hennes härliga muminfamilj. Bara av att tänka på henne (och hennes familj) gör ju att man drar på smilebanden... :D

Nu ska jag läsa lite och tvätta undan lite... Ikväll blir det förhoppningsvis grillning tillsammans med potatisklyftor i ugnen och en god sallad på det. MUMS!

Kommentarer
Postat av: Veronica

:S



Förstår din oro och behov av kontroll, inge kul när situationen känns som den ligger utanför sin egen möjlighet att påverka den...



Försök att ändå se bakom alla molnen som finns på din himmel, solen finns där även om du inte ser den idag =)



Stor kram vännen!

Postat av: Helena

Hej.

Förstår att det känns jobbigt, men som du själv skrev så löser det mesta sig. Försök att inte se till det negativa så mycket, det är alldelens för lätt att gå ner sig i det.

kramar i massor

2009-04-17 @ 19:15:56
URL: http://nomea.blogg.se/
Postat av: Jag

Tack, vänner, för värmande ord! :)



Ja, V, solen lyser bakom molnen, och jag är ju trots allt ändå snart i mål... :)



Och ja, Helena, det mesta löser sig... Det gäller bara att hitta nya vägar och blir det sommarkurser så blir det det... Då har jag möjlighet att rensa upp resterna som ligger och väntar på att bli gjorda... Det gäller bara att ändra sina planer... Rent tankemässigt... När jag väl gjort det så kommer allt bli bra... :D



Kramar till er båda

2009-04-17 @ 19:37:41
URL: http://isalisa.blogg.se/
Postat av: Helena

Kontroll vill man ju alltid ha.. så att man kan behärska jobbiga situationer! jättekram ska bli så kul o ses imorrn//H


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback