Säg inte till mig...

...vad jag ska göra eller hur jag ska vara! Jag är jag! Jag gör alltid mitt yttersta! Jag är noggrann och effektiv och framför allt; jag är GLAD och TREVLIG!

Visst, jag kan vara ett ego. Men för mig innebär det att jag bryr mig om mig själv och min livssituation. För handen på hjärtat; vi alla har oss själva närmst. Jag är ett ego. Men det innebär inte att jag inte bryr mig om mina nära och kära och mina medmänniskor. Tvärtom...personer som står mig nära skulle jag kunna dö för. Jag säger ofta till dessa personer hur mycket de betyder för mig, att jag uppskattar dem och att jag gillar dem starkt. (Ni vet vilka ni är)

Att vara trevlig mot sina medmänniskor ger en synergieffekt, en positiv sådan, anser jag. Medmänniskor mår bra av ett leende och varför inte bara ett litet hej om man möts på en promenad. Eller bara det att få ett bra bemötande i en affär du går in i. Glädje smittar av sig! (Så även ogläjde tyvärr...) Så nästa gång du är möter en glad person, sug åt dig av glädjen och bli lite extra glad över mötet med den personen.

Möten sker hela tiden, oavsett om vi vill det eller ej. Vissa tycker vi om, andra inte. Ibland kan man välja bort, ibland inte. Vissa är man tvungen att acceptera men säg fan inte till mig hur jag ska vara eller vad jag ska göra!

Jag njuter av mitt liv och det borde du också göra istället för att se på livet ur en pessimists ögon. Om du varje morgon säger till dig själv; Oj, vilken härlig dag! så börjar du tillslut tro det. Tycker du att allt är jobbigt och går in med den inställningen, ja, då blir det så också... Det är ialla fall min uppfattning om inställningar till saker och ting i livet.

Och om du blir provcerad över mitt sätt att vara är det faktiskt inte mitt problem, utan ditt...


Och äntligen en chef som kan ge mig en anständig lön... Toppen! -ler-

Kommentarer
Postat av: Anna - partner in crime på arbetsrätten ;)

Så sant så sant! :) Helt rätt, man blir faktiskt riktigt peppad av att läsa din text. Jävlar anama, sket så det damma, vad bra vi är!! Glädje ska spridas så det stänker om det, och det tjänar vi alla på! (Snart ska vi sprida lite glädje till gubbfan- Hans-Erik genom tentan, så gubben blir glad och ger oss ett VG ;) )

Kram, Anna

2009-04-28 @ 14:20:38
Postat av: Helena

Va härligt me en anständig chef som förstår värdet av att du är just du... Såna chefer vill jag oxå träffa haha... Tänkte på dig idag när jag åt sushi.... kram

Postat av: Jag

Ja, visst är det! Mer såna chefer åt folket! -hahaa-



Nästa gång jag kommer upp ska vi ta en sushidate. Nu ska jag vara flitig och förbereda ett seminarium med min grupp! Tjingeling!

2009-05-04 @ 07:55:20
URL: http://isalisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback