Jag är en sökare

Jag är som alla vet inne på mitt sista år på universitetet, jag ska snart ut i arbetslivet men jag går fortfarande runt och undrar om jag har valt rätt och det vet jag väl egentligen först när jag börjar jobba. Jag har provat många olika vägar men ändå är jag osäker på att jag har valt rätt i mina studier. Vissa dagar känns det helt rätt, vissa inte. Jag är en sökare...

En vän sa till mig tidigare i år; Först och främst är jag X, sen är jag allt det där andra runtom. Och den meningen har verkligen fastnat i mitt huvud. För det är så sant. Och jag tänker upprepa hennes ord: Först och främst är jag Lisa, sen är jag allt det där andra runtom. Jag vill vara så mycket mer än bara mitt yrke och jag VET att jag är så mycket mer än det jag pysslar med på dagarna även fast det är min huvudsyssla. Jag är en sökare...

Jag vill att mitt liv ska vara innehållsrikt och att det är jag som ska styra mitt liv och ingen annan. Jag har bara ett liv och jag ska göra det till det bästa. Jag ska bejaka mig själv och mina intressen. Jag vill inte vakna upp när jag är gammal och tänka på allt som jag velat göra men som aldrig gjort. Jag vill inte vara så feg att mina drömmar förblir drömmar, jag vill förverkliga mina drömmar. Jag är en sökare... Och jag hoppas att jag aldrig slutar söka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback