Hem?

Var och vad är ens hem egentligen? Är det där ens själ finns eller där en bohag är? Eller en kombination av detta. Jag försöker vänja mig vid att börja kalla Sthlm för hem, i den bemärkelsen i att vårt bohag finns där. Det är enkelt att bestämma vart ens hem är på det sättet men det är skillnad på att vara hemma och känna sig hemma. När jag nu har bott här i Umeå i nästan 12 år anser jag det som mitt hem, samtidigt som jag säger att jag ska åka hem när jag pratar om Luleå. Nu kommer det bli lite klurigt med detta.

Det är alltid vemodigt att flytta och den här gången är det med blandade känslor. Jag lämnar Umeå, kanske kommer jag tillbaka, kanske inte. Men samtidigt känner jag att det är skönt att komma till något nytt och stänga ett kapitel i mitt liv. Jag vet hur kul det var att flytta till Umeå och utforska allt som fanns och finns här. Jag känner mig mycket förväntansfull över vad den här sommaren kommer att ge och allt vi har tänkt göra. Jag blir glad bara av att tänka den tanken. :D

Och vad en vecka kan kännas långt bort, både genom att titta tillbaka och framåt. Förra fredagen tömde vi lägenheten men det känns som evigheter sedan.... Konstigt det där med tidsperspektivet. Om en vecka kommer vi sitta det sista med uppsatsen och den 8 juni åker jag ner till Sthlm. Biljetterna är bokade och klara. Underbart!

Nu ska jag försöka läsa lite uppsatser som jag ska sidoopponera på på måndag. Ha en bra helg alla ni där ute!

Kommentarer
Postat av: Anna

När jag är och hälsar på min bror som bor utanför Stockholm, så blir det för mycket folk och för mycket av allt och det känns sååå skönt att få komma hem igen till saker som man känner igen. Undrar hur det då känns när man väl bor där. Då är man ju hemma redan. Minns också när vi började naturbruks. Allt nytt och roligt, och massa saker att utforska...



Hoppas att du kommer att trivas "där nere" och hälsa Fredrik!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback