Tankar

Jag har så många tankar, men jag får inte ner dem i skrift. De finns där, men jag får inte ord på tankarna. Och om de skulle dyka upp, finns de där endast en kort stund, lika fort som en blixt försvinner de från mitt huvud.

Jag vill inte vara otacksam, jag vill inte vara missundsam... Jag försöker höja blicken för att se nya saker i en alltför välkänd stad. Jag skäms över mina känslor. För att jag känner mig missundsam mot andra ibland. Det är för lätt att se vad andra har och glömma bort vad man själv har. Jag höjer åter igen blicken för att se vad jag har i mitt liv och vem jag är. Och det är inte alltför dumt egentligen... Det är bara för lätt att glömma bort de små sakerna i livet som betyder så otroligt mycket och efter lite eftertanke faktiskt är de största.

Kanske fick jag ner tankarna i ord ändå, inte fullt ut men till en viss del...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback