Tid

Sekunder blir minuter

Minuter blir timmar

Timmar blir dagar

Dagar blir veckor

Veckor blir månader

Månader blir år




Och jag har livstress, inte så mycket på grund av mig själv, utan av andra runt om som har så bråttom med allt eller de som påpekar ens ålder många gånger och ibland några gånger för mycket...

Jag lever mitt liv, precis som andra lever sina, och visst jag kunde ha gjort annorlunda, men frågan är om jag fick möjligheten att vrida tillbaka tiden om jag hade gjort annorlunda... Jag tror faktiskt inte det... Och jag försöker intala mig det varje dag för jag, eller var det andra som tycker det, borde vara "klar" nu och börja det "riktiga" livet... Eller är det andra som tycker det? När nu det "riktiga" livet infaller, jag vet inte, vet du?
 
Trivseln med mitt liv går upp och ner nästan varje dag. Jag älskar att vara student, men samtidigt skriker en annan del av mig: BARN och HUS!! och allt det där andra som följer med det. Jag är mindre förtjust i att vara särboende, men samtidigt kan jag vara otroligt tacksam för att vi klarar oss och vi behöver aldrig vara hungrig, vi har tak över huvudet och vi kan träffas regelbundet.

Jag försöker varje dag att leva i nuet, för gör man inte det, när ska man då leva? Om man alltid längtar någon annanstans går ju livet bara förbi en utan att man tagit nuet i beaktning. Med det menar jag naturligtvis inte att man inte ska längta, självklart ska man längta, MEN inte jämt.

Jag försöker bara leva det liv jag tror är rätt för mig och jag behöver ingen som påpekar saker, varken indirekt eller direkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback