8 december - Kultur

Jag älskar att gå på shower, konserter och andra evenemang. Det är en av livets bästa kryddor och jag lever på det länge, länge. I sommar hann vi med en hel del, nästan så att man blev mättad av det, men bara nästan. Nu är det lite lågt med såna saker men hoppas att det vänder snart. När vi nu bor i Stockholm finns det mycket att se och gå på. Ticnet är en sida jag besöker ofta och jag läser även i tidningen vad som är på gång. Alla möjligheter ska tas tillvara på. :)  

Det var länge sedan jag var på en musikal och det skulle vara kul att gå på en igen. Sist jag var på musikal, var i Piteå då vi såg Grease. Mycket, mycket bra! Och det är bra att musikalerna rör på sig och inte bara hamnar i storstäderna. Kultur för alla gillar vi, oavsett var i landet man bor. Självklart finns det mer att gå på i Stockholm än i Umeå, men jag måste ändå säga att Umeå är en mycket bra stad när det gäller kultur. Det är en del shower, konserter och så vidare. Man behöver inte känna sig fattig på kultur om man bor i Umeå.

När jag fått ett jobb hoppas jag att kunna gå mer än vad jag gör idag och då ska jag prioritera mer att gå på det jag vill. Nu i höst har det varken funnits pengar eller lust att gå på det jag egentligen skulle vilja gå på. Det har varit en liten tung höst och jag längtar nu tills vårterminen börjar eftersom höstterminen är under all kritik. Det är synd för det skulle ha kunnat blivit så bra. Till vårterminen ska jag ta nya tag och även försöka gå på mer konserter och shower än vad jag har gjort nu i höst. Det enda jag egentligen har varit på här i höst är Henrik Schyffert och Stand-up show, det sistnämnda kunde man ju ha skippat medan den förstnämnda var riktigt, riktigt bra! Helt klart värd varenda slant! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback