4 december - Rulle

Tiden går så fort... Det känns som att det var igår vi fortfarande hade honom hos oss men det är nu över 2 år sedan vi sa hejdå till honom. Men varje dag finns han med oss, varje dag pratar vi om honom. Och även fast vi saknar honom så är det ganska skönt att vara utan hund, kanske låter konstigt att säga så men jag tycker det är helt två olika saker. Vår lilla Rulle, jag har skrivit om honom en del innan, men han kommer alltid att vara med i vår familj. Det kan ju hända att vi inte pratar lika mycket om honom ju längre tiden går, men med tanke på att vi fortfarande pratar om honom mycket så kommer det nog dröja tills vi helt slutar pratar om honom.

Nu när jag har kommit igång med promenixandet ordentligt igen så saknar jag ibland min kamrat. Men numera har jag ljudböcker och musik som sällskap, men det var alltid så mysigt att ha en vän med sig i skogen, på åkrarna och inne bland husen. Jag vill ha hund någon gång i framtiden igen, men som jag har sagt förr, nästa gång jag skaffar "något" får det bli barn. Inga mer hundar eller katter innan dess. Den dag jag skaffar hund igen, vill jag ha en västgötaspets igen, helst två stycken. Men Rulle kommer alltid att vara något speciellt, del för att han var min (vår) första hund men oxå för han var en mysig och go hund som alltid ville vara alla till lags. Och precis som de flesta västgötaspetsarna så var han en stor hund i ett litet format...

      
        
                 
                              
                 
  
Vinterbilderna på Rulle är tagna i Röbäck februari 2005. Jag tog ut honom för att ta en massa kort men tillslut hängde han bara med huvudet, han ville inte vara fotomodell längre. Sedan är det några bilder från midsommaren 2005 i mamma och Pers stuga. På sista kortet ser man riktigt hur han njuter av att ligga på bryggan och hur han njuter av solens strålar. Den absoluta midsommaren jag har haft i hela mitt liv. I vardagsrummet har vi en serie med bilder av mig och Rulle, jag tycker om dessa bilder så mycket så jag lägger ut en här oxå.  
                              


Kommentarer
Postat av: Helena

Jätte fina kort på en jätte fin hund! :)

Vi saknar honom oxå och tänker ofta på honom.



KRAM

Postat av: Helena

Lova var inte lika entusiastisk när tomten kom ikväll på dagis..! haha Hon va så himla rädd!! Men sen när tomten hade gått så va det bara roligt.. :P

2008-12-04 @ 19:34:01
URL: http://nomea.blogg.se/
Postat av: Helena

Ja, det e tur man kan göra sånt efteråt oxå..! :P

Även nu på morgonen har hon pratat om att Tomten va på dagis igår, och att hon va rädd..! :D

2008-12-05 @ 09:05:01
URL: http://nomea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback