22 december - Julen

Så är det snart dags för julafton och som de flesta vet är jag ganska emot julen överlag. Eller kanske inte själv julen i sig själv men allt runtom kring dvs det vi har skapat kring själva julen. I många fall faller föräldrarna ner som två döda sillar på julaftonen bara för att det ska vara så...*letar orden*... perfekt, så jävla mysigt  fast det kanske inte är det för att de nästan har stressat ihjäl sig för att allt just ska vara så perfekt. Det ska bakas till tusen, det ska köpas julklappar till tusen, det ska vara så perfekt och man får en lättare hjärtinfakt eller hjärnblödning på köpet. God jul säger jag bara. :P

Jag stänger ute julen för jag vill inte att julen ska handla om att stressa ihjäl sig, jag vill inte att julen ska handla om vem som får mest julklappar och jag vill inte att julen ska handla om det som det nu gör dvs vi ska slå nya rekord i julhandeln varje år. Och jag slår vad om att fastän vi är i en lågkonjunktur så kommer handeln att slå förra årets rekord men visst det är ju bra för Sveriges ekonomi just i år. ;)

Men i år är jag faktiskt lite mindre negativ än jag varit förut, men bara lite, kan ju inte vika mig för mina åsikter. ;) Men i år känns det faktiskt ganska skönt och mysigt med julen men bara för att jag själv valt till och bort vissa saker. Vi har bara köpt julklappar till Lova och Saga. Vi firar jul hemma eftersom jag ska jobba och vi har bakat lite men bara för att vi tyckte det skulle vara kul och framför allt gott. *mums* Så kanske det börjar ta sig för mig oxå... haha Och vi ska njuta av ledigheten som är. Jag jobbar en och en halv dag denna vecka därefter blir det att ta promenader ute i den härliga naturen vi har runtomkring oss och kanske blir det bio på juldagen som min familj ofta gjorde när jag växte upp.

Jag gillar inte hetsen som är att det ska köpas julklappar i mängder till barnen, de får så mycket under hela året ändå. Hellre då några få och att de får njuta av sina saker. Jag tycker det är sjuk när vissa barn till och med säger; Nä, nu vill jag inte öppna mer julklappar nu vill jag leka med sakerna som jag har fått.  Det kallar jag sjukt! Och det är absolut inte barnens fel, absolut inte, det är de vuxnas fel.

Så har jag gjort mitt statement klart för alla nu? haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback