15 december - Helena

Helena är min svägerska, min vän och min extrasyster. Första gången vi träffades var hon bara en liten, liten tjej på 11 år. Herregud, tiden går så fort så, nu är hon 23 år och tvåbarnsmamma till två underbara flickor. Gift har hon oxå hunnit bli med sin Johan som är en trevlig prick. Hon har så många vuxenpoäng, många fler än vad jag har (och vad jag kommer att ha ;) ).

Helena och jag har blivit som systrar. Vi är lika i vissa fall men ändå olika. Vi kommer bra överrens och jag vet att den dag jag kommer få barn är det henne jag kommer att ringa till först om det skulle vara några funderingar vilket det med all sannolikhet kommer att vara.

Helena är en mycket bestämd dam som vet vad hon vill och inte vill. Hmm, tycker jag känner igen det där från någon annan i min närhet. ;) Hon är kritisk mot nya personer, hon vill helst veta vad det går för innan de kommer in i hennes liv. Hon tycker om att diskutera och ger sig inte i första taget. Hon är givmild och jag får alltid sms när jag är i Umeå som frågar: Middag ikväll? Hon anpassar till och med måltiderna efter mig ibland när hon vet att jag inte äter vissa saker, det är kärlek. :)

Helena är helt enkelt en go tjej när man lär känna henne och får man henne som vän så har man en vän för livet. Och jag är glad att hon finns i mitt liv och jag hoppas att vad som än händer så kommer jag ialla fall ha kvar henne som vän...

         
  
           

Kommentarer
Postat av: Helena

Tack! :D

Jätte fint skrivet Lisa! :D



puss o kram

Postat av: Jag

Det blev väl inte så farligt, va? :)

2008-12-16 @ 10:47:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback