12 december - Vänner

Vad vore livet utan vänner? Enligt min mening, inte så mycket. Jag har många kompisar men bara några få men dock nära och kära vänner. En vän är för mig någon man kan skratta och gråta med, dela glädje och sorg med och framför allt att man duger precis som man är. Man ska kunna viska små hemligheter åt en vän utan att hela världen får reda på på det. Så vilka är mina vänner då?

Nina, mitt lilla mumintroll, som är så klok och förståndig trots sin "låga" ålder. En helt underbar vän, en vän som säger precis vad hon säger och tycker utan att trampa mig på tårna. En vän som är väldigt bestämd, hon vet vad hon vill och inte vill, vad hon tycker och inte tycker. En vän som jag inte har haft i så många år men en person som är en av de viktigaste personerna i mitt liv. En stor kram till dig!

Helena lärde jag känna i början av 2000-talet när hon gjorde praktik på apoteket. En vän som är enkel och mycket härlig att umgås med. Vi hörs för det mesta varje vecka och delar ofta boktips mellan oss, även böcker åker emellan oss. En vän som har två helt underbara men galna barn, en kille som är sportgalen och ofta går omkring i endast kallingarna hemma. haha En helt underbar familj som är lite smågalen. :) En vän som tar tillvara på det lilla i livet som jag ofta kan tycka är det största. Jobba inte ihjäl dig bara, jag vill ha kvar dig lääääänge! Även en stor kram till dig!

Helén, även kallad Dr B, är en go tjej som jag lärde känna när vi läste basåret tillsammans. En dold egenskap är att hon gör världens goaste chokladmuffins. En bra återhämtning från vardagen är att tillbringa en kväll hemma hos Helén med chokladmuffins, frukt och te. Även Helén är en enkel tjej och härligt att umgås med, hon tänker på andra och har hjärtat på rätt ställe. Jag är helt övertygad över att du kommer att bli en superbra läkare för du är en superbra tjej. :) Jag hoppas vi ses snart, det var alltför länge sedan. När jag ändå är inne på Helén kommer jag in på Jenny. Jenny, Helén och jag brukar ta en fika tillsammans då och då, bara för att uppdatera oss om läget i varandras liv. Jenny är en av de mest jordnära personer jag känner och en mycket mysig person. Så, H och J, snart dags för fika igen? Vi bokar in en fika när jag är i Umeå igen. Kramar till er båda.

Veronica, även kallad V av oss, är en vän från Umeå, som nu bor i Stockholm. Hon bor inte så långt från oss men det blir det ändring på i februari när hon flyttar ihop med sin kille, som även han är mycket trevlig. Om man vill ha en kick av optimism och glädje ska man ta ett besök hos Veronica. Jag tror nog inte jag har träffat en mer optimisk person än Veronica. Omöjligt finns inte i hennes ordförråd helt enkelt. En mycket bra egenskap som V har är att hon är orädd för att prova nya saker. Hoppas flytten går bra och att du och E får leva lyckliga i alla era dagar! :) Kanske hinner vi ses innan jul...

Vännerna från basåret har jag alla kontakt med, Linda, Anna, Matilda, Jenny och Helén. Även fast det inte blir ofta så har dessa tjejer en speciell plats i mitt hjärta. Helt underbara, unika och speciella personer. De går inte i takt så att säga. Så en stor kram till er alla. Sen har jag naturligvis min svägerska Helena som även är en av mina närmsta vänner, men du får ett helt eget inlägg senare så jag tänker inte nämna dig närmare här och självklart min syster, Maja, men henne har jag redan nämnt i ett helt eget inlägg. 


                                 
                                                            (Källa:
www.glitter-graphics.com

Och tillsist för att citera Denise Rudberg: Livet består av enligt mig av tre ben; Kärlek, vänner och arbete. Drar man undan ett ben trillar pallen (livet) omkull. Simple as that. (www.deniserudberg.se juni 2008)





Kommentarer
Postat av: Helena

Får jag ett eget inlägg? nervös

Vad ska min svägerska säga om lilla jag då?!? :O



KRAM!

Postat av: Lisa

Ja, man vet aldrig vad som skrivs på denna blogg. ;) hahaha

2008-12-13 @ 00:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback