1 december - Maja

I år tänker jag göra en egen julkalender här på min blogg. Varje dag kommer ett inlägg med tankar och funderingar om saker och ting som för mig betyder så där lite extra mycket. 

Först ut kommer min fina fina lillasyster, Maja, som har ett stort hjärta och världens goaste kramar. Min lillasyster är 8 år yngre än mig och hon var bara 8 år när jag flyttade hemifrån. Trots detta har vi bra kontakt idag och hon är en av dem personer som står mig närmast. Hon är en klok ung dam med bestämda åsikter och ofta säger hon sanningar som ialla fall får mig att stanna upp och tänka till lite extra. Man kanske kan säga att hon är mer realist än vad jag är. ;)  Jag ska nu berätta en historia om mig och Maja. Jag har förträngt det, men tro inte att bara för det att jag inte får höra om just denna incident... Eller rättare sagt dessa incidenter...

Hur som helst, när Maja var omkring 1½ år bodde vi 6 personer i en trea plus en massa dagbarn. Jag och storebror delade rum och Maja sprang runt för det mesta överallt. Och nu till själva händelsen, eller händelserna kanske jag ska säga eftersom det hände mer än en gång... Jag lurade in Maja i vårt rum och sedan la jag mig på henne (?). (Fråga mig inte varför jag gjorde detta eftersom jag inte ens kommer ihåg dessa händelser.) Det dröjde inte länge innan hon tog sig loss, jag lät väl henne komma loss och sedan sprang hon ut gråtandes och jag efter som en kanonkula. Till slut kom mamma på vad jag höll på med och en dag fick hon nog, så när Maja kom utspringande och jag efter, tog hon tag i mig, brottade ner mig, la sig på mig och frågade: "Tycker du att det här är kul? Va?" Jag skrek som en gris och tyckte väl att det var väldigt otäckt! haha Vad ska inte Maja då ha tyckt som var så liten vid det tillfället? Nåja, det enda jag kommer ihåg från denna händelse är att jag blev så arg på mamma (?) att jag flyttade hem till min bästa kompis Kristin i en vecka... Men det är en helt annan historia.... 

Så när vi var på V:s 30-års fest för i mitten av November och V fick en fråga om det var något hon ångrade eller ville be någon om ursäkt (kom inte riktigt ihåg frågan) så bad hon  Emil om ursäkt för alla bråk och slagsmål under deras uppväxt så måste/ska jag väl säga detsamma till Maja. Så: "Sorry, Maja! Jag hoppas jag är förlåten. :)" Jag hoppas vi ses snart igen, det är alldeles för långt mellan gångerna. Älskar dig...

    
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback