Sommarens boktips

I sommar har det blivit en del läsande och som den givmilda person jag är tänkte jag dela med mig av mina bokupplevelser. ;)

Denise Rudberg

O.S.A
Jenny S
Matilde

Jag läste Rudbergs första bok Vänninan i våras, vilken jag tyckte var bra, började sedan på hennes andra bok, Storlek 37, men den försvann tyvärr någonstans i flytten. I sommar har jag läst alla utom den sista boken som hon släppt i år, Åse. Jag tycker Rudberg bara blir bättre och bättre för varje bok jag läser, och kan även rekommendera hennes ungdomsbok, Tillsammans, som det även har kommit en uppföljare på. Trevlig läsning!

Camilla Läckberg

Sjöjungfrun

En mycket efterlängtad bok, en bok som jag längtat efter hela våren. Tyvärr tyckte jag inte det var lika bra som hennes andra böcker, men slutet, ojojojoj, slutet gör bara att jag helst vill hålla hennes nästa bok i mina händer NU! LÄS! Och självklart hennes andra böcker oxå, även här en författare som blir bättre ju mer hon skriver, undantag denna bok, enligt min mening.

Jane Moore

Fyra i leken

Kanske inte en av de bästa böcker jag har läst men absolut en bra bok att ha på toaletten. (Ja, jag läser när jag sitter på toaletten, lätta böcker som det går snabbt att komma in i och lämna mitt i ett kapitel)

Roslund & Hellström

Edward Finningans upprättelse

Rekommenderas starkt, skildrar samhället gällande dödsstraff. Lite seg ett tag, men precis som i Läckbergs bok så gjorde slutet allt. De knöt ihop säcken och man fick reda på hur det egentligen hade gått till. Ett ifrågasättande av dödstraffet och vad dess konsekvenser kan få. Underbart bra bok! Jag fortsätter på med deras debutroman, Odjuret.

Ytterligare boktips kommer när jag har läst lite fler böcker, jag hoppas jag hinner läsa skolan börjar, det kommer nog bli en hård höst och vår. Det är eventuellt sista året nu, sen väntar (förhoppningsvis) ett jobb på mig. :) 

Skön söndag till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback