Sommaren 2008

På tisdag börjar allvaret igen och jag sitter här lite snopen över att sommaren gick, eller jag kanske ska säga sprang, iväg så fort. Men oj, vilken sommar jag har haft. Helt, helt underbar!!! Nog en av de bästa hittills i mitt liv. Vi har haft det så bra. Öland, Vaxholm, Grinda, Glashuset ett antal gånger, Johan Glans, Iron Maiden, Lars Winnerbäck, Kylie Minogue, 3 besök från norr, flyttat 2 gånger, cykelturer, bilutflykter och massor med mys ute i oasen. Ja, listan kan göras hur lång som helst verkar det som. Vi har bara hunnit med en bråkdel av det vi hade tänkt, men å andra sidan har vi hunnit med mycket med tanke på att vi har jobbat hela sommaren och det vi inte hann med finns ju faktiskt kvar. :D

Jag har gjort mitt val efter mycket velande fram och åter. Tillslut kom jag fram till 3 olika alternativ och det blev Umeå/Ö-vik. Ett läsår till och sen ska tiden som student vara över för min del. Nu får det helt enkelt vara nog med det livet! Jag är snart klar på universitetet och jag har målet i siktet, det är nära nu. Nu vill jag börja jobba, stadga mig någonstans och skaffa några knoddar. hahaha! :) Var det blir vet jag inte riktigt, beror väl mycket på var jag får jobb. Men jag är öppen för alla förslag som kan tänkas, och hur man än funderar och tänker så blir livet inte som man har tänkt sig det. Känslan av att känna sig som en loser (som jag hade tidigare i sommar) finns inte längre och det är sååå skönt att den försvunnit. Det är ingen stärkande känsla direkt. :S Och jag är så mycket mer än det yrke jag bestämt mig för, så otroligt mycket mer än det. Framtiden ser jag fram emot med spänning, det kan väl bara bli bättre och bättre...eller?

På måndagkväll åker jag upp till Umeå, en hård höst kommer det att bli, men jag är inställd på det och laddar för fullt nu i helgen. Passar på att ta långa promenader, läsa böcker och helt enkelt göra det jag mår bra av. Försöker att inte tänka på att vi ska vara särbo ytterligare ett läsår, utan jag ska försöka ta en dag i taget för att veckorna ska gå. Jag ser ännu inte våren framför mig, jag ska ta mig igen hösten först. En termin i taget, det kommer att bli bra, det ska bli bra.

Nu ska jag ta en promenad i det härliga sensommarvädret, stossa i butiker och bara njuta, njuta, njuta av livet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback