Musiknostalgi

Hamnade på något konstigt sätt in på gammal musik på Youtube. Musik som jag lyssnade på i början av 90-talet. Vad sägs om Dr Alban? 2 Unlimited? Ace of base? Och många, många mer! Hahahaha

På mellanstadiet, framför allt i fyran och femman, gick jag och min bästa vän på disco nästan varje helg och dansade som bara den. Det var oftast sexorna som ordnade disco och speciellt en klass ordnade superbra discon. De hade danstävlingar och jag var ofta med i finalerna. Och jag kommer ihåg vilken stil jag hade, haha, inte riktigt så som jag dansar idag. Det var en sån dans som man nu gör för att fåna sig lite. haha! Riktigt roligt! Jag sitter nu här i fåtöljen skrattande åt minnena. Men vi hade alltid superkul! Hur man i "baren" kunde man köpa godis och läsk och hur discot alltid avslutades med tryckare. Hur man satt i trappan upp till övervåningen och pratade. Alla tappra föräldrar som turades om att vara vakt vid dessa tillfällen. Jag hoppas mina kommande barn kommer att få det lika roligt som jag hade det då. ler

Ja, vad lite musik kan göra en nostalgisk...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback