Sköna söndag

Det var länge sedan nu jag skrev ett längre inlägg så jag passar väl på nu när jag har lite paus i pluggandet.

Uppe i ottan, då jag gick och la mig tidigt igårkväll, iofs så går jag ju och lägger mig tidigt varje kväll. hahaha! Vaknade av fågelsång utanför mitt fönster. Jag sover med vädringsfönstret öppet så jag får skönt och svalt i sovrummet. Friskt och härligt! Och så får jag sova med två täcken. Mysigt!

Jag har nu tagit paus i pluggandet till omtentan. Detta är nog tråkigaste kursen någonsin jag har läst, så jag är inte motiverad för fem öre, MEN det måste ju göras. Jag funderar mycket numera vad F*N jag egentligen håller på med. Jag är en pratiker, inte en teoretiker, och så läser jag nationalekonomi som istort sett BARA är teori. Ja, livet kan utveckla sig konstigt.

En tråkig sak jag fick reda på i veckan är att mitt masterprogram, Sustainable managment, eventuellt blir inställt till hösten på grund av för få sökande. :( Jag har velat fram och tillbaka ända från nyår och nu visar helt i onödan eftersom mitt program kanske inte ens kommer att gå till hösten. *suckar* Jag har ingen vidare lust att fortsätta med nationalekonomi, jag vill ha lite mer tvärvetenskaplig utbildning och den här hade ju varit perfekt. Men jag har sökt ett annat program oxå, som går under nationalekonomi, som heter Sustainable development, om inte det heller kommer att gå, då vet jag inte vad jag ska göra till hösten faktiskt... Jag ska gå och prata med studievägledaren på nationalekonomin till veckan. Annars får jag väl jobba och söka till hösten efteråt, surt, jag vill ju bli klar någon gång. För jag kan ju inte ta massa med studielån bara för att fördriva tiden och sedan har jag inte så mycket studielån kvar att ta, så jag vill spara på lånet. Det känns som att jag svävar i det blåa just nu och har inte fotfäste någonstans...

Nåja, jag börjar må bättre nu iaf och det känns så skönt. Den värsta tröttheten har lagt sig och jag ser fram emot sommaren så mycket. Jag längtar verkligen till att börja jobba igen, även fast det är på apoteket. Jag försöker ta en dag i taget och mars var inte den bästa månaden, orkade nästan inget, men nu ser jag ljuset i tunneln. Jag har kommit på den underbara uppfinningen med ljudböcker, kan stark rekommenderas när det ska promeneras. Jag har redan hunnit avverka 2 böcker. Camilla Läckbergs "Snöstorm och mandeldoft", den var väl sisådär, helt okej, men inte en av hennes bästa böcker. Igår lyssnade jag klart på Mari Jungstedts "Den du inte ser", och oj, den kan jag verkligen rekommendera. Jag har gått extra långa sträckor bara för att det har varit så spännande. :D Idag ska jag börja på hennes andra bok, "I denna stilla natt", jag ser fram emot att lyssna på den. Det är helt suveränt att jag kan få litteratur även när jag är ute och går. Jag läser inte så mycket numera, lite på kvällen innan jag ska sova men det blir inte många sidor innan jag blir så trött att jag stänger igen boken. Jag ska ta igen det tio gånger om i sommar. :D Jag har en hel hög med böcker som ska läsas. Jag myser vid tanken.

Ikväll blir det hemmagjord pizza hos två av de mest underbara personerna som vandrar på denna jord. Längtar! Jag har bakat morotskaka åt dem oxå, så jag slipper tjatet. ;) haha! Innan dess ska det pluggas, slänga massor med tidningar som ligger på hög här, jag har börjat med utrensingen nu. Det är befriande och skönt. Jag ska kolla igenom mina skolhögar som är inne på kontoret, det är ju inte så mycket att ha kvar. Jag har ju böckerna kvar och jag har inte så mycket som ens tittat i anteckningarna vi hade första terminen och det var höstterminen 2005, så... SLÄNG! Underbar känsla... :)

Men nu åter till de tråkiga böckerna och pluggandet... BLÄ!

image97

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback