Hemlängtan

Jag har hemlängtan. Ja, alltså till Luleå. Jag saknar mina nära och kära. Jag saknar Luleå för den vackra staden Luleå faktiskt är. Jag vill inte bo där, bara vara där ett tag, känna närheten till vattnet och lugnet som vattnet inger.

Jag tror det är därför jag trivs så bra i Gustavsberg, det är närheten till vattnet som gör det så underbart. Så jag ser fram emot långa promenader längst vattnet i sommar. Även en del cykelturer kommer det att bli. Vi har mycket att utforska och jag ser verkligen fram emot sommaren.

Och framtiden? Hösten? Ja, det ordnar sig det vet jag, men det finns stunder då det känns jobbigt att leva i ovissheten. Som jag sagt förut; jag är ganska inställd på att börja jobba och det skulle vara riktigt skönt att börja jobba faktiskt. Jag har varit student lite för länge nu.

Igår fick jag en hel del packat och jag ska fortsätta lite idag. Jag slängde en hel del igår och det lär väl bli mer i dag. Jag fixade även med elabonnemang och magasinering av bohaget. Det är knappt en månad kvar nu och samtidigt som jag ser fram emot det så är det alltid vemodigt att flytta. Det har jag alltid tyckt och det kommer jag nog alltid att tycka...

Kommentarer
Postat av: lina

Hej =)
ja det var ett bra tips tycker jag, det ska jag börja med=) ja vi måste verkligen ses innan du flyttar, det borde ju hinnas med om jag följer ditt råd


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback