Låg arbetsmoral

Jag har svårt för människor som har låg arbetsmoral. De som försöker slinka undan så fort det ska tas i lite extra eller de som är hemma så fort de har ont någonstans eller är sjuk.

Varför jag skriver om detta är pga en situation som hände på jobbet igår. Jag har en person som ska arbetsträna. Den här människan har varit sjukskriven länge som jag har fattat det och ska nu komma tillbaka till arbetslivet. Vad det verkar som är det mer eller mindre ofrivilligt, vilket gör att bara där drar jag åt mig öronen. Igår kom personen en halvtimme tidigare och jag var inte där just då, jag var i en annan byggnad som jag är på torsdagar, så denna person hade väntat i en halvtimme. Vi pratade lite och när denna person ska börja jobba och jag är på väg hem, säger personen: "Ja, jag har ju redan tappat en halvtimme så jag vet ju inte hur mycket jag hinner idag". VA?!?!?! Som tur var stod jag med huvudet in i förrådet och försökte få någon ordning där med alla förbrukningsartiklar, jag höjde på ögonbrynen och tänkte: HERREGUD!!! Vad ska man säga?! Det enda jag kände var att detta var då fan inte rätt person att säga det till. Personen föll platt som en pannkaka redan vid andra mötet. Bit ihop för fan och gör det du ska utan en massa gnäll! Jag är allergisk mot gnäll om att man har ont där och där. Helt okej att man konstaterar det kort och koncist men gnat och gnäll...? NEJ TACK! Och man börjar väl inte jobbet förrän man väl börjar jobba...eller...?

Alla är vi annorlunda, men såna här människor kan jag mycket gärna vara utan!

Kommentarer
Postat av: Lise-Lotte

ja tappat en halvtimme har hon ju inte gjort :) och de är bara att kämpa på både med o utan krämpor

2007-11-16 @ 10:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback