Cyklister och gångare

Jag har precis kommit in från en timmes promenad och jag blir fortfarande förvånad över att folk inte vet vilken sida de ska gå eller cykla på. När jag kom upp vid NUS från Sofiehems hållet, håller cyklister på att cykla in i varandra för de vet inte vilken sida de ska välja och detta händer inte bara EN gång utan FLERA gånger.

Samma är det med gångare, de vet inte heller vilken sida man ska befinna sig på, så när jag är ute på promenad brukar jag inte vika en enda millimeter för de som går på fel sida. Jag går för mig själv och utmanar dem. hahaha Lite spänning måste man ju ha i vardagen. :D

Jag kan bara kort konstatera att Umeås invånare varken vet vilken sida man ska gå eller cykla på.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Öhh.... Visst är det vänster man ska gå på? *förvirrad* :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback