NKOTB

Vrider mig i skratt när jag på Aftonbladet hittar en artikel om New Kids On The Block.

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,1127646,00.html

Det är nämligen så att det var mitt absoluta favoritband i början av 90-talet, jag och en kompis åkte till och med ner till Sthlm och såg dem i Globen. Jag kommer så väl ihåg hysterin kring dem och speciellt där i Globen. Småflickor som grät som om deras hundvalp hade blivit tagen av dem. Ella (som kompisen hette) och jag stod vid våra platser och bredvid oss var det några tjejer som stod och skrek som dårar, ja, säg den som inte skrek. Dock tyckte jag och nog även Ella att detta var ett ganska märkligt beteende men vi kom snart in i stämningen och snart skrek vi oxå som två galningar. En annan av mina kompisar var till och med hur kär som helst i en av bandmedlemmarna. Hon hade ALLT som de hade släppt. Hon satt hemma och grät vissa kvällar för att hon var såååå kär.... *Hmmm*

Efter perioden med NKOTB kom Take that och alla andra pojkband och jag hängde väl med ett tag i det oxå men det blev inte så himla länge. Jag blev väl helt enkelt less på alla dessa pojkband som skulle tjäna massor med pengar på att småflickor köpte tidningar som Okey och Frida.

Det är dock ganska roligt att se mina forna idoler och se hur de ser ut idag. Och jag är väl inte alltför förvånad att ingen av dem har lyckats göra en karriär i liknande storlek de hade med NKOTB....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback