Ett nytt år är på ingång

Så var det dags igen, ett ny år i ankommande och ett gammal år som vi lägger till handlingarna. Jag kan väl sammanfatta 2007 som till en början var väldigt jobbig men som blev bättre och bättre ju längre in vi kom i året.

Jag ser fram emot 2008, väldigt mycket faktiskt. Jag tycker att jag har mycket att se fram emot nästa år. Det blir två flyttar och därmed två nya städer. Jag har börjat sökandet efter ett sommarjobb och jag ska ta tag i det ordentligt nu i veckan innan vi ska göra sista rycket med uppsatsen. Det är nu 5 månader kvar i Umeå, både vemodigt och skönt. Jag lämnar tryggheten och kastas ut i något jag egentligen inte vet hur det kommer att bli. Men jag längtar faktiskt till hösten då jag börjar mitt masterprogram i Ö-vik. Jag har även bara 5 månader kvar att jobba de tidiga mornarna. Och nedräkningen har börjat där, för det är det tråkigaste jobb jag någonsin har haft, strax efter det kommer kassörska. Men det ger ju pengar i kassan och det är lika skönt varje månad den 15:e då det ramlar in pengar på kontot. Det gäller bara att inte känna efter, vilket går bra vissa dagar och sämra andra dagar.

Mitt största löfte till mig själv är att fortsätta må bra och bejaka mina intressen. Detta är inte ett nyårslöfte utan detta löfte har jag till mig varje dag jag slår upp mina vackra blåa. Allt annat kommer i andra hand, för vad är det materiella värt om man inte mår bra..? Inte så mycket för mig i alla fall. Jag är nöjd med det jag har. Jag kräver inte mycket, bara jag får må gott. Jag stannar upp när allt blir för mycket och hittar balansen igen. År 2007 har till viss del (och även år 2006 och 2005) varit en prövning, men jag mår bra nu och det är det viktigaste.

Så ett gott nytt år till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback