Alldeles, alldeles underbar!

Oj, vilken alldeles, alldeles underbar helg det har varit i helgen som gått. Den har varit fruktansvärd intensiv, men oj, vad bra vi har haft det. :D Ner till Stockholm på torsdagkväll för att sedan på fredag eftermiddag flyga ner till Ängelholm för att med taxi åka vidare till Helsingborg där vi åt julbord med Fredriks jobb. Mycket trevligt, jag trivs verkligen med dessa människor, de är bara så trevliga allihopa. Åkte hem (till Stockholm alltså) på lördag där vi blev avsläppta på Nacka Forum, där vi shoppade lite tills klockan var halv fem. Åkte hem och gjorde en super god middag. :D

Söndagen började vi med att virra runt lite i stan innan vi åkte ut till Skärholmens köpcentrum. Jag kan verkligen rekommendera Skärholmens köpcentrum, lite under uppbyggnad fortfarande men mycket bra shopping. Vi smet in på JC för att träffa Sarah, en vän från Luleå, som jobbar där och numera är Stockholmsbo. Hon ska dessutom få barn i början av mars. Superkul! Sprang omkring där som några tok i några timmar och vi båda två hittade en hel del. Och återigen, MYCKET bra shopping!

Vid halv tre tiden begav vi oss in till city för att leta rätt på The Phonehouse i Gallerian för att inhandla varsin ny telefon. De hade inte inne modellen som vi hade tittat på, men han kollade runt på andra affärer in Stockholm och efter mycket om och men så skulle en från Jakobsberg (tror jag att det var) komma in till stan efter jobbet, så han skulle ta med sig två telefoner så vi kunde hämta dem efter en timme. Det kan man verkligen kalla service minded! Stort plus till dom i The Phonehouse i Gallerian, den lilla butiken. Så vi strossade runt lite mer, lite slut och trötta nu, till slut slog vi oss ner i ett fik och tog varsin latte. Efter ett tag ringer de och vi kan hämta våra telefoner. :D

Vid halv sex var vi hemma igen och då skulle det hinnas med en hel del innan jag skulle iväg igen. Äta, klippning, packa, fixa min telefon och medan Fredrik gjorde det sistnämnda passade jag på att städa lite. Så vid halv nio sprang vi istortsett ner till bussen. Jag hoppade på bussen och vidare till Arlanda för att flyga hem till Umeå igen.

Halv ett somnade jag i natt för sedan vakna till väckarklockan 4.45 imorse. Men efter en helg som denna så var det absolut värt det! :D

Kommentarer
Postat av: Josefine

Vad ska du upp och göra den tiden?!
Shit, jag har problem att ta mig upp 07.30 när min väckare ringer.. :P

Postat av: Veronica

Vilken askungehelg ;) Härligt att du gillar storstan då kommer du hit ofta :D ME like! Puss vännen

2007-12-11 @ 23:26:43
URL: http://vfredriksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback