Jag och mina promenader

Jag har ÄNTLIGEN kommit igång med mina morgonpromenader igen och det är så otroligt skönt. Jag har till och med satt som mål att promenera 2-3 gånger i veckan och då ska det vara långa promenader, minst en timme. Detta kommer att ske på kvällstid. Det känns otroligt bra, både i kropp och själ!!!

På Wikipedia står det om gång som idrott:

"Förutom ett transportsätt, är gång även en motions- och fritidssysselsättning, och kallas då ofta promenad. Typisk promenadhastighet är ungefär fem till sju kilometer i timmen. Under 1990-talet lanserades ett nytt sätt att öka hastigheten och pulsen under gång med hjälp av stavar, stavgång. Gång i natur och vildmark kallas ofta för  vandring, exempelvis fjällvandring"

Här nämner de även gång med stavar som ett bra sätt att öka hastigheten. Jag har faktiskt ett par stavar och tanken är att börja använda den, kanske till veckan, då jag ska försöka ha lite bättre disiplin på att gå upp tidigare på morgonen. :D

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback