Att avsluta ett samtal på internet

Jag vet inte om det bara är jag som reagerar på hur vissa avslutar en konversation på internet.

Jag pratar nog mer med mina nära och kära över internet än via telefonen (om jag inte skickar sms vill säga) och detta framställer jag (nästan) som ett samtal över telefonen. Det jag vill komma fram till i detta inlägg är att vissa av de jag pratar med helt plötsligt försvinner, dvs loggar ut sig, utan att avsluta konversationen. Jag blir faktiskt lite störd över detta, det är som att man pratar i telefon och helt plötsligt lägger den man pratar med på i örat på en utan att säga hejdå, hur kul skulle det vara? Och ska man gå och göra något annat så kan man väl i alla fall vänta tills den som man pratat med säger hejdå tillbaka om man har suttit en stund och pratat.

Jag tycker i alla fall att det hör till vanligt (internet) folkvett att avsluta en konversation på ett bra sätt, dvs säga tack och adjö till varandra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback