Påverkan?

Jag funderar just nu mycket på hur människorna runt omkring mig påverkar mig, både positivt och negativt. Jag tror mycket på positiv/bra och negativ/dålig energi.

 Jag försöker undvik de negativa i så lång utsträckning som möjligt och vill helst dra till mig dem som har massor med positiv energi.

Men på något sätt kommer ändå de negativa energierna åt mig, hur kan jag sätta upp en sköld för att inte låta dem påverka mig?

När dåliga energier träffar mig så måste det till så otroligt mycket mer bra energi för att det ska väga upp den dåliga energin, för att sedan få ett överskott av den bra energin. Mycket av denna bra energin får jag av mina vänner. Jag har så otroligt många fina och bra vänner. :)

Och på något sätt måste jag ändå ibland umgås med människor som drar mycket energi av mig, kanske inte alltid för att de är negativa, utan för att de är på ett visst sätt. För att de har ett konstigt sätt att se på saker och ting, som inte alltid känns som normala värderingar eller för att de inte har normala förhållanden mellan varandra. Eller människor som man måste tassa runt på tå för, för att känna in vilket humör de är på just idag, för att sedan veta hur man ska bemöta dem.

Man skulle ha ett skydd på sig, precis som ett solskydd, som gör att det stöter bort den negativa energin men släpper igenom den positiva energi. Tänk vad bra det skulle vara och så mycket bättre jag skulle må!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback