Plugg, plugg och plugg

På dagen

Så var vi äntligen klar med vår inlämningsuppgift! Nu är det BARA tentan kvar, men det är skönt att man nu bara behöver koncentrera sig på det. Det känns bara så jobbigt att jobbet kommer in och stör mig i tre dagar nu, men nu är jag ju på upploppet och det känns så skönt. Sista helgen på stället, vilket gör att ångesten inte är lika stor som den brukar vara när man ska dit.

Vi har börjat äta enligt GI-metoden och det känns faktiskt riktigt bra. Vi äter gott och energin räcker så mycket längre. I måndags satt jag och pluggade hela dagen och när hände det sist (utan att känna sig helt död efteråt)? Kanske försvinner några kilon oxå, jag hoppas det, jag känner mig i alla fall lättare i kroppen, även fast inte vågen visar någon nergång (ännu).

I helgen ska jag ut och det känns faktiskt riktigt roligt. Det var länge sedan jag var ut på riktigt. =) Det lär vara mycket folk på staden på lördag då det är Kulturnatta, men det är bara roligt att något händer, lite liv och rörelse är bara bra.

Livet känns inte så tungt längre...jag hoppas att det håller i sig.


På kvällen

Sitter här och är mätt efter ännu en supergod måltid. Jag känner mig ganska trött och jag vet att jag borde sitta och plugga men energin räcker inte riktigt till. Det har varit två, tre dagar fulla med plugg. Igår satt jag från nio till sju! Pust!  =) Jag ska bara ta det lugnt och ladda batterierna lite och komma med nya, friska tag imorgon. Men det kommer ju en dag imorgon oxå!

Jag sitter här vid datorn och lyssnar på musik, vad skulle man göra utan musik?! Allt blir så levande, man kopplar av och lever sig in i tonerna och melodin.

Jag känner mig tom, jag har inga tankar som flyger runt i mitt huvud, det är bara tomt, en riktig urladdning har skett och uppladdning ska nu ske. Jag har lust med massor men jag orkar helt enkelt inte. Om jag slår på en film kommer jag att somna, vilket jag inte vill.

Vad ska jag göra?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback