Juletider

Så är det snart jul! Och för första gången på jättemånga år, ser jag faktiskt fram emot julen. Jag känner mig så förväntansfull precis som ett barn. :D

Sänder några tankar till mamma, Maja, Per och Jesper som sitter på ett plan på väg till Venezuela. Härligt värre!!

Många funderingar har det blivit det senaste dygnet. Det problem jag trodde hade löst sig har kommit tillbaka men i en ny skepnad hos en annan människa.

Kanske är jag naiv, jag vet inte. Jag kanske förväntar mig för mycket av människor, vuxna människor pratar jag om då. Inte ens småbarn beter sig som vissa vuxna. Jag är bara så less på att vara förnuftig för andras räkning, för det tycker jag att jag är.... alltför ofta.

Men jag har lärt mig att säga ifrån och det ska jag göra även denna gången, jag accepterar faktiskt inte att det ska vara så här. Visst, alla kan inte älska alla människor de träffar, absolut inte, men man ska väl ändå kunna umgås med varandra...eller?!

Jag vill inte ha en massa svammel i mitt liv, jag vill må bra och att alla ska kunna umgås med varandra.

Ibland suger det så otroligt mycket att vara skiljsmässobarn (eller ska jag säga skiljsmässovuxenbarn, jag var ju faktiskt 21 när mamma och pappa skiljde sig.) 

Även fast jag är liten besviken, så kommer jag att bjuda båda mina föräldrar (med respektive) till Fredriks examensfest. Väljer den ena inte att komma på grund av att den andra ska komma, så må det vara hänt.
 
Men det är inte helt utan strid, för jag accepterar helt enkelt inte att någon av dem väljer bort sig själv på grund av att den andra kommer på min bekostnad, för det är jag som blir drabbad, ingen annan.

Jag vill bara ha en fungerande familj, jag vet vilka jag räknar in i min familj och det är inte endast mina föräldrar och syskon, det är även de som kommer med på köpet. Blod behöver inte alltid vara tjockare än vatten. Mina nära vänner tillhör även min familj men i en annan bemärkelse, de är minst lika viktiga för mig.

Jag vill inte välja bort någon för någon annan, är det för mycket begärt?!

Jag bara undrar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback